Grand Theft Auto IV zachwyca grafiką z modem iCEnhancer 3.0
Grand Theft Auto IV na przestrzeni sześciu lat rynkowej egzystencji doczekało się licznych modyfikacji, dodatków i usprawnień, ale jedno z nich wzbudza chyba największe zainteresowanie gawiedzi - iCEnhancer. Mod bardzo mocno poprawia oprawę wizualną leciwej już produkcji, podnosząc poprzeczkę na tyle wysoko, że nawet jeszcze niezapowiedziane Grand Theft Auto VI może mieć poważne problemy z jej przeskoczeniem. Druga wersja iCEnhancer istotnie mogła zachwycać, jednak autor nie próżnował i opracował edycję 2.5... którą ostatecznie zmodyfikował do wersji z numerem 3.0. Podobno ilość technicznych zmian będzie na tyle duża, że konieczne było uaktualnienie nazewnictwa. Modyfikacja nie jest jeszcze dostępna do pobrania, niemniej Hayssam Keilany zaprezentował efektowny zwiastun, który zapewne rozbudzi apetyty wiernych fanów Grand Theft Auto IV. Zobaczcie co można uczynić z grafiką jeśli posiada się odpowiednie umiejętności, sporo wolnego czasu i pasję...
Filmik pokazuje fragmenty rozgrywki nakręcone zarówno w dzień, jak również nocne przejazdy, które wyglądają naprawdę fantastycznie i realistycznie. Wysokiej jakości tekstury, cieniowanie oraz oświetlenie, połączone z nowymi modelami pojazdów tworzą z Grand Theft Auto IV bezsprzecznie najładniejszego sandboxa w historii gatunku. Hayssam Keilany planuje do iCEnhancer 3.0 dołączyć narzędzie umożliwiające włączenie efektów SSAO, Bloom czy zaawansowanych metod wygładzania krawędzi, które jeszcze bardziej podkręcą poziom oprawy wizualnej. Jak zapowiada Keilany, będzie to prawdopodobnie ostatnia wersja iCEnhancer - zawierająca absolutnie wszystkie bajery potrzebne do wywołania ślinotoku. Poprzednia wyszła w grudniu 2012 roku, więc trochę czasu to zajęło.
Tam gdzie twórcy oryginału nie dołożyli starań, pojawiają się modderzy i pokazują, jak wszystko powinno być zrobione od początku.
Recenzja Grand Theft Auto V - Druga młodość GTA: San Andreas
Autor niewiele wspomina o wymaganiach sprzętowych, jakie z pewnością iCEnhancer 3.0 podniesie, skoro nawet zwykłe Grand Theft Auto IV nie należało do specjalnie litościwych dla komputerów. Podstawą w przypadku produkcji Rockstar jest mocny procesor, aczkolwiek jeśli zastosujemy dodatkowe ulepszacze obrazu pokroju SSAO czy SMAA, wówczas również karta graficzna otrzyma poważne zadanie. Pozostaje tylko cierpliwie czekać na oficjalną premierę iCEnhancer 3.0, która nastąpi... no właśnie, tego jeszcze nie wiadomo. Oby odbyła szybciej, niż zapowiedź Grand Theft Auto V na pecety. Ehhh... piękno naszej ukochanej platformy polega właśnie na tym, że otrzymujemy podobne smakołyki, czego właściciele konsol nie uświadczą.

Grand Theft Auto IV - Downtown
1920x1080 / High / AF x16
Klatki na sekundę (więcej = lepiej)
3500 MHz + TB, DDR3 1600, HD 4600
3400 MHz + TB, DDR3 1600, HD 4600
3200 MHz + TB, DDR3 1600, HD 4600
3700 MHz + TB, DDR3 1600, Brak iGPU
3600 MHz + TB, DDR3 1600, Brak iGPU
3400 MHz + TB, DDR3 1600, HD 4000
3500 MHz + TB, DDR3 1600, HD 4000
3000 MHz + TB, DDR3 1600, HD 4600
3200 MHz + TB, DDR3 1600, HD 2500
4700 MHz + TC, DDR3 1600, brak iGPU
3400 MHz + TB, DDR3 1600, HD 3000
3300 MHz + TB, DDR3 1600, HD 3000
3330 MHz + TB, DDR3 1600, Brak iGPU
3100 MHz + TB, DDR3 1600, Brak iGPU
3100 MHz + TB, DDR3 1600, HD 2000
4000 MHz + TC, DDR3 1600, brak iGPU
2800 MHz + TB, DDR3 1600, Brak iGPU
2800 MHz + TB, DDR3 1333, brak iGPU
2930 MHz + TB, DDR3 1600, Brak iGPU
3500 MHz + TC, DDR3 1600, brak iGPU
3400 MHz, DDR3 1600, Brak iGPU
2833 MHz, DDR3 1333, Brak iGPU
Źródło: YouTube
Powiązane publikacje

STALKER 2: Heart of Chornobyl - GSC Game World wprowadziło wielką aktualizację. Ponad 1700 poprawek w każdym aspekcie gry
104
AMD Radeon Anti-Lag 2 może powodować awarie gry Marvel's Spider-Man 2. Twórcy zdecydowali się dezaktywować tę opcję
10
The Midnight Walk - zapowiedź nowej przygodówki z elementami horroru i skradanki w oryginalnej oprawie graficznej
6
Onimusha: Way of the Sword - efektowna zapowiedź nowej odsłony kultowej serii prosto ze State of Play
3