Gothic Remake - twórcy przedstawiają szczegóły swojej wizji na nowym dłuższym materiale
Cokolwiek by w najbliższym czasie nie wychodziło, nadchodząca nowa wersja pierwszej gry Piranha Bytes pozostanie w ścisłej czołówce najbardziej oczekiwanych tytułów - przynajmniej w naszym kraju. Zajmujące się tworzeniem Gothic Remake Alkimia Interactive stara się przy tym regularnie dostarczać materiały związane z powstającym projektem zwracającym uwagę na każdy szczegół fanom. Należy do tego na przykład cykl zakulisowych filmików.
Oto kolejny epizod Making of, gdzie twórcy Gothic Remake ukazują m.in. zmiany względem świata, fabularnych elementów, czy ekonomii.
Gothic Remake - Wrażenia z nadchodzącej wersji demo. Silnik Unreal Engine 5 ponownie nie daje o sobie zapomnieć
Dotychczasowe materiały związane z Gothic Remake wzbudzały mieszane uczucia. Ale nie ma się co dziwić. Poza wyzwaniem samym w sobie (np. okiełznanie Unreal Engine 5), deweloperzy z Alkimii muszą sprostać wymaganiom wieloletnich fanów serii. Na nowym wideo kontynuują przedstawianie swojej wizji. O ile w odcinku pierwszym duży nacisk położono na nostalgiczne akcenty, podkreślające więź twórców z pierwowzorem, o tyle tym razem dostaliśmy już więcej konkretów tyczących się chociażby wizji remake'u:
Gothic Remake - twórcy odnowionej wersji opowiadają o esencji gry i związkach z oryginałem na dłuższym materiale
Niezależnie od rezultatu ich działań trzeba przyznać, że same założenia są ambitne. Wśród nich w oczy rzuca się przykładowo plan zasklepienia pewnych fabularnych dziur z oryginału tudzież uzupełnienia historii orków - bądź co bądź kluczowej rasy całego konfliktu, bez której nie mielibyśmy nawet kolonii karnej w Górniczej Dolinie. Szykowany jest także progres względem realizmu otwartego świata. NPC-e przemierzające pewne rejony faktycznie będą to robić od początku do końca, zamiast się tam teleportować, a ogólny poziom immersji (przede wszystkim szeroko pojęte reagowanie na działania gracza) ma jeszcze bardziej wzrosnąć.
Gothic Remake z garścią nowych screenshotów, przedstawiających m.in. wieżę Xardasa, Cor Kaloma i Yberiona
Ciekawie brzmi rewolucja w ekonomii. W oryginale wszystko jest pasywnie ustawione pod postać gracza. Dość szybko można się ustawić, a na dalszych etapach rozgrywki o bryłki rudy - walutę w grze - praktycznie się potykamy. Teraz wszystko ma stać się bardziej płynne, handlarze będą wymieniać się przedmiotami, a przedmiotów potrzebnych do craftingu nie będzie aż tak dużo. Kilka minut z całego filmu dałoby się zapewne usunąć, na czele ze zbędnym "laniem wody" o elementach, które w grze Piranii już występowały, niemniej mamy tak kilka interesujących faktów, jak i nowych kadrów prezentujących rozgrywkę.
Powiązane publikacje

Cronos: The New Dawn - polscy deweloperzy udostępnili pierwsze 35 minut gry. Silent Hill spotyka Dead Space
8
Warner Bros. może jeszcze planować kolejną grę-usługę w świecie DC Comics. Osobliwe ogłoszenie na stronie WB Games Montréal
10
Witchfire - oto prawdopodobnie największy update od studia The Astronauts. Nowy region, broń, sprzęt i masa poprawek
20
HBO Max – filmowe i serialowe nowości VOD na 28 lipca - 3 sierpnia 2025. Wśród premier Ministerstwo Niebezpiecznych Drani
6