Gothic Remake - Alkimia Interactive wyciągnęła wnioski z opinii graczy i zaktualizowała wersję demo
Jakkolwiek nadal nie poznaliśmy daty premiery, każde wieści związane z gruntownie odrestaurowaną grą Piranha Bytes cieszą się sporym zainteresowaniem - nawet pojawienie się wersji demonstracyjnej. Gothic Remake jest pod tym względem wyjątkowo często aktualizowany. Całkiem niedawno mogliśmy ograć mocno usprawniony wariant względem średnio udanego pierwotnego, choć nadal pojawiały się problemy. I Alkimia Interactive także się tym zajęła.
Kierując się uwagami społeczności, twórcy Gothic Remake zaktualizowali swój prolog, zawierający pewne usprawnione elementy względem poprzedniej, mocno problematycznej wersji demonstracyjnej.
Gothic Remake - twórcy przedstawiają szczegóły swojej wizji na nowym dłuższym materiale
Na początku tego roku Gothic Remake otrzymał kolejne demo. Jednak, jak zresztą zaznaczył również Damian w swoich wrażeniach, Nyras Prologue borykał się ze sporymi kłopotami, na czele z techniczną sferą. Tytuł np. co rusz przypominał, że działa na wymagającym Unreal Engine 5. Zespół z Alkimia Interactive przeanalizował bardzo duży feedback od graczy - jak sam podkreśla, każdego rodzaju, także ten bardziej emocjonalny - i teraz podrzucono update dema, oraz podzielono się się kilkoma uwagami na specjalnym materiale wideo:
Gothic Remake - twórcy odnowionej wersji opowiadają o esencji gry i związkach z oryginałem na dłuższym materiale
Wyjaśniono na przykład, skąd pomysł na wprowadzenie tak nietypowej wersji demo. Jak się okazuje, jedną z koncepcji było umiejscowienie tej wstępnej akcji na terenie Starej Kopalni, ale choć ułatwiłoby to wiele spraw, ostatecznie uznano, że nie byłby to specjalnie reprezentatywny materiał patrząc na całość. Jako że w tamtym momencie pracowano nad kwestiami związanymi z kamieniem ogniskującym, narodził się pomysł na sięgnięcie po Nyrasa - osoby mimo wszystko bardzo ważnej dla fabuły Gothica. Stwierdzono, że całkiem sensowne byłoby chociażby zrekonstruowanie drogi, jaką ta postać przemierzyła, by trafić do Obozu Bractwa. Co się tyczy wniosków z feedbacku, deweloperzy pochylili się nad prędkością animacji. Pierwotnie mieli wzorować się na tych z Red Dead Redemption, ale ostatecznie z racji innego tempa rozgrywki w Gothicu postanowiono trochę je podkręcić. Co jasne, część aspektów zostanie już wprowadzona we właściwej wersji, ale pierwsze poprawki mamy dostrzec po włączeniu Nyras Prologue.
Powiązane publikacje

Europa Universalis V - wkrótce zadebiutuje odświeżona kultowa strategia od Paradox Interactive. Udostępniono grafiki i trailer
20
Mafia: The Old Country - długa prezentacja gry. Gameplay, ceny poszczególnych wersji i inne szczegóły
44
Counter-Strike 2 otrzymało polską mapę. Ruiny zamku na południu kraju jedną z nowych atrakcji
31
La Quimera - twórcy Metro z kolejnym dziwnym ruchem. Gra niespodziewanie się pojawiła, ale we wczesnym dostępie
20