Google zacznie oferować własne ubezpieczenia komunikacyjne?
Google to jedna z największych korporacji na świecie, która kojarzy nam się głównie z wyszukiwarką internetową - w rzeczywistości amerykański gigant posiada wiele mniejszych podmiotów zajmujących się nie tylko usługami w sieci. Android, YouTube, Gmail, Google Plus i wiele innych - to wszystko należy obecnie do dynamicznie rozwijającej się firmy planującej jeszcze lepszą przyszłość. Nie sposób zapomnieć o niedawnych zakupach różnych startupów tworzących własne satelity lub rozwiązania dla robotów. Wszystko to ma jednak pewien związek z elektroniką. A co jeśli zrezygnowalibyśmy z tego segmentu rynku i zajęli się także usługami dla społeczeństwa? Do takiego wniosku doszedł amerykański oddział Google chcący wejść na rynek ubezpieczeń komunikacyjnych...
Google tu, Google tam...
W tym momencie twórca przeglądarki Chrome oferuje porównanie oferty największych dostawców w serwisie Google Compare, ale najwidoczniej firma z Mountain View ma zdecydowanie większy apetyt i chce zagarnąć część rynku motoryzacyjnego dla siebie. Jak informuje serwis The Verge, Google Compare Auto Insurance Sevices Inc. jest zarejestrowane w więcej niż 25 stanach i zajmuje się pośrednictwem w zawieraniu umów ze znanymi ubezpieczycielami, takimi jak Metlife, Dairyland oraz Workmen's.
Google otrzymało ponoć możliwość sprzedaży ubezpieczeń za pośrednictwem swojej strony Compare, natomiast CoverHound z San Francisco będący również porównywarką cen ma uczestniczyć w całym przedsięwzięciu. Korporacja nie komentuje całej sprawy i nie przyznaje się do śmiałych kroków na rynku ubezpieczeń. Według niektórych źródeł, Google przygotowuje sobie grunt pod "samojeżdżące" samochody z autopilotem - pojawia się coraz więcej informacji oraz prototypów takich pojazdów, więc rzeczywiście coś jest na rzeczy.
Źródło: The Verge
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57