Google wyłączy usługę Google Helpouts już niebawem
Korporacja Google swego czasu wpadła na pomysł, aby uruchomić usługę, w ramach której będziemy mogli otrzymać fachową pomoc w przeróżnych dziedzinach. Nie każdy przecież musi wiedzieć jak wyjąć skrzynię biegów w swoim samochodzie, podłączyć żyrandol, czy też upiec smaczne ciasto na przyjęcie urodzinowe. Popularne jest również domowe leczenie w ramach różnych chorób i zazwyczaj zwykły obywatel nie jest w stanie poprawnie zdiagnozować co mu dolega oraz co użyć, aby przeziębienie zniknęło. Google chciało wyjść na przeciw potrzebom ludzi i stworzyło usługę o nazwie Google Helpouts, w ramach której mogliśmy zaczerpnąć pomocy z zakresu różnych dziedzin, a w rozwiązywaniu naszych problemów pomagali nam specjaliści. Oczywiście tego typu usługi nie były darmowe i często klient musiał płacić za tego typu rozmowę, jaka naturalnie odbywała się przy pomocy sieci Internet.
Zbyt mała promocja, czy też niechęć ludzi do tego typu usług zmusiła firmę do zamknięcia projektu?
Niestety internetowy gigant zdecydował, że usługa Google Helpouts zostanie zamknięta 20 kwietnia bieżącego roku z powodu zbyt małej popularności. Użytkownicy z pewnością woleli poszukać filmu np. w serwisie YouTube i z jego pomocą wykonać daną czynność, niż płacić gigantowi za doradztwo, nawet w kwestii medycyny, która towarzyszyła tej usłudze od początku działalności. Być może firma Google chciała swoją usługa przy okazji sprawdzić, czy jej użytkownicy są gotowi do korzystania z tego typu pomocy? Pomimo porażki internetowy gigant z pewnością zdobył wiele interesujących danych, które może wykorzystać w przyszłości.
Źródło: CNET
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57