Google wprowadza porównywarkę telefonów w wyszukiwarce
Użytkownicy serwisu Android Police natknęli się na nową funkcję wyszukiwarki amerykańskiej korporacji. Wprowadzenie w pole wyszukiwania nazw produktów przedzielonych słowem „vs” spowodowało wyświetlenie jako pierwszego wyniku specyfikacji technicznych oraz cen pary urządzeń. Komentarze umieszczone pod informacjami o nowej formie prezentacji informacji o urządzeniach mobilnych wskazują, że tabelaryczna forma porównania nie zawsze wyświetlana jest w wynikach wyszukiwania. Porównanie produktów jest na razie ograniczone do kilku modeli smartfonów, może jednak być zapowiedzią zmian w krajobrazie złożonym z konkurujących ze sobą portali poświęconych urządzeniom mobilnym.
Nowa funkcjonalność wyszukiwarki Google'a może oznaczać mniejsze wpływy z reklam dla serwisów oferujących własne porównywarki.
Porównanie parametrów urządzeń mobilnych to chleb powszedni serwisów GSMArena i Phone Arena. Jeśli nowa funkcjonalność wyszukiwarki Google’a stanie się standardowym elementem wyników wyświetlanych w odpowiedzi na zapytanie z użyciem słowa „vs” lub jego odpowiedników w innych językach, amerykańska firma może przyczynić się do poważnych zmian w zakresie popularności serwisów adresowanych do posiadaczy urządzeń mobilnych. Oczywiście trudno dziś podważyć wiarygodność i dokładność specyfikacji prezentowanych w dedykowanych wyszukiwarkach smartfonów i tabletów, jednak wygoda i dostępność danych wyświetlanych bezpośrednio po wpisaniu krótkiego fragmentu tekstu mogą sprawić, że porcja informacji prezentowanych przez porównywarkę Googla'a okaże się wystarczająca dla użytkownika poszukującego konkretnego urządzenia.
Google Play Protect nie chroni przed wirusami, a powinien
Jak na razie nowy element wyszukiwarki funkcjonuje wyłącznie na rynku amerykańskim, a wyniki w formie tabeli prezentowane są tylko w przypadku kilku wyszukiwanych fraz (np. „pixel 2 vs 2xl”). Pikanterii próbie wprowadzenia na rynek nowej porównywarki produktów dodaje fakt, iż amerykańska korporacja, będąca właścicielem wyszukiwarki Google jest również producentem smartfonów Pixel i konwertowalnych laptopów z serii Pixelbook. Owszem, przedstawianie w wynikach wyszukiwania parametrów technicznych w formie porównania urządzeń jest wygodne, ale czy nie może się stać również okazją do promowania własnych produktów?
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57