Google ujawnia skalę oszustw w reklamach. Miliony blokad dzięki sztucznej inteligencji i nowe zasady dla reklamodawców
Reklamy cyfrowe to dziś nie tylko forma promocji, ale również pole działania cyberprzestępców. W odpowiedzi na rosnącą skalę zagrożeń Google podejmuje nowe kroki, aby skuteczniej chronić użytkowników. W 2024 roku firma wprowadziła wiele zmian w działaniu Google Ads, a także rozbudowała mechanizmy wykorzystujące sztuczną inteligencję. Efekty tych działań już są widoczne. Ilość zablokowanych nieuczciwych kont i reklam wzrosła kilkukrotnie.
Tylko w 2024 roku zablokowaliśmy ponad 5,5 miliarda reklam naruszających zasady. To trzy razy więcej niż rok wcześniej – informuje Google.
Cyberprzestępcy z pomocą GPT-4o Mini i AkiraBota zalali 80 000 stron internetowych automatycznie generowanymi treściami SEO
Google podsumowało działania w ramach corocznego Ads Safety Report. Według oficjalnych danych, w 2024 roku zablokowano 5,5 miliarda reklam, które naruszały politykę firmy. To aż trzykrotnie więcej niż rok wcześniej. Wykryto też ponad 12 milionów kont reklamodawców prowadzących oszukańcze kampanie, a prawie 2 miliardy stron internetowych zostało ukaranych ograniczeniem lub całkowitym zakazem wyświetlania reklam. Firma podkreśla, że skuteczność tych działań zawdzięcza rozbudowanym modelom AI, które nie tylko analizują treść, ale również zachowania reklamodawców i powiązane sygnały z sieci.
Miliony użytkowników Google Chrome ofiarami ataku. Adblock for Chrome, WAToolkit i inne rozszerzenia zostały zainfekowane
Z opublikowanego raportu wynika także, że Google wprowadziło nowe zasady certyfikacji dla firm finansowych, a także rozbudowało katalog tematów, które podlegają surowej moderacji, w tym politykę, zdrowie i kryptowaluty. Firma zapowiada dalsze inwestycje w AI, mające na celu jeszcze dokładniejsze wykrywanie zagrożeń. Dzięki temu użytkownicy mają być lepiej chronieni przed phishingiem, dezinformacją, jak również przed naruszeniami prywatności. To wyraźny krok w stronę bardziej odpowiedzialnego internetu, w którym technologie będą coraz częściej pełnić funkcję strażników cyfrowego bezpieczeństwa.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57