Google testuje nowy interfejs swojej poczty Gmail
Obecnie panuje moda na unifikację interfejsów użytkownika w ramach jednego ekosystemu. Po części jest w tym sporo dobrego, gdyż użytkownik nie musi uczyć się na nowo każdego układu, dodatkowo deweloperzy mają ułatwione zadanie w przypadku tworzenia aplikacji - idealnym przykładem w tym segmencie jest Apple oraz Microsoft w przypadku systemów operacyjnych. Oprogramowania przeznaczone na telefony oraz klasyczne komputery wizualnie są do siebie bardzo podobne. Inaczej jest w przypadku Google, kiedy to Google Chrome OS oraz Android równią się od siebie diametralnie. Wygląda jednak na to, że internetowy gigant za priorytet wziął sobie dopracowanie interfejsu w swoich usługach i bardzo możliwe, że trwają wewnętrzne testy nowego wyglądu Gmaila. Nowy interfejs bardzo przypomina serwis Google+, co może nie przypaść do gustu wszystkim użytkownikom - wcale się im nie dziwimy.
Po lewej stronie znaleźć możemy wysuwany pasek, na którym znajdują się takie elementy jak odebrane, kosz, archiwum - ogólne przyciski służące go nawigacji poczty. Na samej górze znajdziemy niebieski pasek z wyszukiwarką, zaś w prawym dolnym rogu wielki znak dodawania. Ów przycisk otwiera menu z poziomu którego możemy np. utworzyć nową wiadomość. Prawa strona standardowo została zarezerwowana dla czatu.
Znaczna część interfejsu została zarezerwowana dla odebranych wiadomości e-mail, które naturalnie powinny zostać wyeksponowane na pierwszym miejscu. Oczywiście przedstawiony na screenach interfejs może nigdy nie doczekać się premiery. Niemniej jednak Google coś planuje i prędzej czy później podzieli się swoimi projektami ze swoimi użytkownikami.
Jak oceniacie nowy interfejs Gmaila?
Źródło: Geek
Powiązane publikacje

Zuckerberg ma ambitne założenia co do metaverse. Marzy, by do końca dekady znalazła się w nim 1/8 ludzkości
103
Papierowy Komputer Świat wkrótce zniknie z polskiego rynku. RASP od teraz skupia się na stronie internetowej portalu
90
Google Street View kończy 15 lat. Z tej okazji firma udostępnia możliwość odbycia wirtualnej podróży w czasie
15
BLIK pręży muskuły. W Q1 2022 wykonano ćwierć miliarda transakcji, czyli o 62 % więcej niż w Q1 2021
30