Google testuje funkcję AI Overviews w YouTube. Algorytmy generują podsumowania wideo i sugerują tematyczne karuzele
YouTube wprowadza kolejne funkcje wykorzystujące AI, które mogą wpłynąć na sposób wyszukiwania treści i tworzenia materiałów wideo. Nowe narzędzia są testowane wśród wybranych użytkowników i obejmują m.in. karuzele wyników, a także wsparcie AI przy przeglądaniu filmów. Platforma stawia na automatyzację i personalizację, co może przyspieszyć korzystanie z serwisu, ale też budzi pytania o wpływ tych zmian na twórców treści i widoczność ich dzieł.
Wprowadzamy nową karuzelę wyników wyszukiwania opartą na AI, która sugeruje filmy i opisy tematów od twórców z całego YouTube - blog YouTube.
YouTube pozwala na więcej zmieniając podejście do moderacji treści. Kontrowersyjne nagrania już nie będą znikać tak szybko
YouTube wprowadza dwa nowe narzędzia wykorzystujące AI, które znacząco zmieniają sposób wyszukiwania i odkrywania nowych treści na platformie. Pierwszym z nich jest AI-powered search results carousel, czyli karuzela wyników wyszukiwania generowana przez algorytmy uczenia maszynowego. Funkcja jest obecnie testowana wyłącznie przez losowo wybranych użytkowników YouTube Premium w Stanach Zjednoczonych i będzie dostępna do 30 lipca 2025 roku. Nowa karuzela pojawia się podczas wyszukiwania zapytań związanych z zakupami, podróżami lub aktywnościami w określonych lokalizacjach. System wykorzystuje duże modele językowe do analizy treści wideo, a także do generowania tematycznych opisów. Karuzela wyświetla duży klip wideo na górze, miniaturki powiązanych filmów poniżej, jak również wygenerowany przez AI tekst odpowiadający na zapytanie użytkownika. Całość zajmuje niemal cały ekran w aplikacjach mobilnych na iOS i Android, wypychając tradycyjne wyniki wyszukiwania poza widok. Funkcja przypomina Google AI Overviews, które wcześniej wywołały kontrowersje ze względu na prezentowanie niedokładnych informacji.
Nowy, tańszy YouTube Premium dla dwóch osób? Firma Google eksperymentuje z nową możliwością
Drugim wprowadzanym narzędziem jest rozszerzenie dostępu do konwersacyjnego asystenta AI. Funkcja, która wcześniej była dostępna tylko dla użytkowników Premium na Androidzie, trafia obecnie do zwykłych użytkowników w USA. Asystenta można aktywować poprzez przycisk "Ask" umieszczony między opcjami udostępniania i pobierania pod filmem. Narzędzie pozwala zadawać pytania dotyczące treści wideo, generować podsumowania przed obejrzeniem, a także otrzymywać rekomendacje podobnych treści. YouTube potwierdził, że asystent wykorzystuje informacje zarówno z platformy, jak również z internetu, choć nie ujawniono szczegółów dotyczących użytych w systemie modeli AI. Wprowadzenie nowych funkcji AI w YouTube wpisuje się w szerszą strategię Google rozwijania sztucznej inteligencji w swoich produktach. Zaprezentowane nowe funkcje mogą znacząco wpłynąć na sposób, w jaki użytkownicy odkrywają treści, choć pozostaje pytanie o dokładność generowanych przez AI podsumowań i opisów. Google planuje stopniowe rozszerzanie dostępu do nowych narzędzi, choć nie podano konkretnych terminów wprowadzenia funkcji na inne rynki poza USA. Twórcy treści mogą obawiać się yakże, że funkcja AI będzie wykorzystywać ich materiały do generowania odpowiedzi bez kierowania ruchu na ich kanały, tworząc paradoksalną sytuację, w której Google czerpie korzyści z treści YouTuberów do zasilania swojej sztucznej inteligencji, jednocześnie zmniejszając ich możliwości monetyzacji i organiczny zasięg.
Powiązane publikacje

Anthropic udostępnia Claude Artifacts jako platformę do tworzenia aplikacji AI bez konieczności programowania i hostingu
2
AMD przedstawia technologię Work Graphs redukującą zużycie pamięci VRAM przy renderowaniu drzew z 38 GB do 52 KB
37
BSOD w końcu przechodzi na emeryturę. Po 40 latach system Windows zacznie wyświetlać nowy ekran awarii
35
Google wprowadza Gemini CLI, open source'owe narzędzie AI dla terminala z dostępem do Gemini 2.5 Pro
3