Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Google Stadia będzie korzystać z architektury AMD Vega 14 nm?

Google Stadia będzie korzystać z architektury AMD Vega 14 nm?Google zapowiadając swoją platformę do strumieniowania gier, Stadia, posłużyło się wieloma numerami. Obiecało rozgrywkę w 4K i 60 FPS przy zapewnieniu HDR. Ponadto określiło teoretyczną moc obliczeniową na 10,7 TFLOPS, co byłoby wynikiem zbliżonym (nieco niższym) do tego, w co mierzą następcy PS4 i Xbox One. Mimo wszystko zastrzeżenia wobec rozgrywki o wysokim klatkażu może budzić procesor o taktowaniu 2,7 GHz. Jeśli chodzi o GPU, PS5 i nowa generacja Xboxów ma korzystać z architektury Navi w litografii 7 nm. Niestety Google Stadia prawdopodobnie pozostanie przy poprzedniej generacji rozwiązań AMD, Vega. Wskazuje na to wpis w bazie danych Khronos Group.

Google Stadia prawdopodobnie będzie wykorzystywać pierwszą generację układów AMD Vega w litografii 14 nm.

Google Stadia będzie korzystać z architektury AMD Vega 14 nm? [1]

Na liście produktów zgodnych z Vulkan API widnieje Google Games Platform Gen 1 (AMD GCN 1.5). Generacja GCN 1.5 odnosi się do produktów na architekturze Vega 14 nm. Bazując na specyfikacjach podanych przez Google, prawdopodobnie jest to ekwiwalent Vega 56. Warto jednak odnotować, że przepustowość pamięci układów graficznych w tej wersji to 410 GB/s. Z kolei Stadia ma odznaczać się prędkością 484 GB/s, a więc odpowiadającej tej z rodziny Vega 64. Aby osiągnąć 10,7 TFLOPS, zegar GPU musiałby zostać podkręcony z 1156 MHz do 1493 MHz.

Google Stadia: Streaming gier skazany na sukces czy może porażkę?

Google Stadia będzie korzystać z architektury AMD Vega 14 nm? [2]

To spory skok i wymaga niewątpliwie zapewnienia dobrego chłodzenia (coś, co tradycyjnie nie było mocną AMD). Zakładając, że „Czerwoni” zoptymalizowali układy pod cloud computing, zostaje jeszcze kwestia zapewnienia 60 FPS przy 4K. Z testów (25 gier) portalu TechSpot wynika, że Vega 56 uzyskuje średnio 44 FPS, a barierę 60 FPS przekracza jedynie przy mniej wymagających tytułach (DOOM, Hitman, Overwatch). Oczywiście najważniejszym problemem jest input lag i czy 4K@60Hz przy strumieniowaniu jest w ogóle w tym momencie realne…

Źródło: TechSpot
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 6

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.