Google Play Pass - 350 gier i aplikacji w abonamencie za 5 dolarów
Abonamenty to świetny model biznesowy. Wiedzą o tym wszystkie wielkie koncerny. W ostatnim czasie miał miejsce istny wysyp tego typu serwisów: od platform VOD przez usługi z grami w abonamencie. O prosperującym rewelacyjnie od lat Office 365 nie wspominając. A wkrótce ma powstać ich jeszcze więcej, zwłaszcza na rynku VOD i gier wideo. Szczególnie łatwo jest je promować firmom posiadającym duży udział na rynku mobilnym. Niedawno Apple ruszyło ze swoją usługą Arcade, otoczonej dużym szumem medialnym. W ramach subskrypcji w cenie 24,99 złotych za miesiąc otrzymujemy dostęp do około 100 gier (obecnie 71), z czego spora część z nich ma być umieszczona na wyłączność. Od tego momentu minął zaledwie tydzień, a już Google uruchomiło swoją konkurencyjną usługę Google Play Pass.
Google Play Pass to usługa z grami w abonamencie. W przeciwieństwie do Apple Arcade znajdziemy tutaj jednak także i programy. Na razie jest dostępna w USA – nie wiemy, kiedy i czy wystartuje w Polsce.
Subskrypcyjny serwis Play Pass wystartował właśnie w USA w cenie 4,99 dolarów za miesiąc (tyle samo kosztuje tam Apple Arcade, który dostępny jest także w 149 innych państwach). Przeznaczony jest dla systemów Android i ChromeOS. W ramach usługi Google otrzymamy szerszą bibliotekę tytułów, składającą się z 350 pozycji. Brzmi świetnie, prawda? Jednakże warto tutaj odnotować, że w jej skład będą wchodziły również aplikacje. Z gier znajdziemy tam m.in. Stardew Valley, Terraria, Thimbleweed Park, Star Wars: Knights of the Old Republic, Monument Valley 2, Limbo, czy też Death Squared. W przeciwieństwie do Apple Arcade nie pojawią się tutaj jednak tytuły na wyłączność ani gry wydane równolegle do swoich standardowych premier.
Google Stadia nabiera większego sensu. Usługa trafi na Android TV
Google Play Pass różni się od Apple Arcade również tym, że w subskrypcji Apple znajdziemy gry dostępne wyłącznie w tej formie. W sklepie Google natomiast będziemy mogli kupić osobno gry oferowane w ramach Play Pass pomimo braku aktywnego abonamentu. Google podchodzi również inaczej do kwestii ceny. Oferuje 10-dniowy, darmowy okres próbny, po cena za pierwszy rok wynosi 1,99 dolara za miesiąc. Apple z kolei proponuje miesięczny okres próbny, ale później inkasuje standardową cenę (24,99 zł / miesiąc). W dwóch aspektach serwisy Google i Apple funkcjonują natomiast podobnie: w obydwu z nich nie uświadczymy mikropłatności ani opcjonalnych płatności, a także skorzystamy z konta rodzinnego (do pięciu osób u Google i sześciu u Apple).
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
123
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5