Google planuje wprowadzić płatną wersję YouTube
YouTube to obecnie najpopularniejszy serwis oferujący przeróżne materiały wideo. Można znaleźć na nim praktycznie wszystko, począwszy od recenzji gier wideo, kończąc na fragmentach seriali. Obecnie YouTube jest serwisem darmowym, aczkolwiek zmusza wielu użytkowników do oglądania reklam pojawiających się w trakcie odtwarzanego materiału, jak i przed jego rozpoczęciem. Materiały reklamowe są źródłem zysku nie tylko samej firmy, ale i użytkowników, którzy prowadzą swoje kanały i chcą na nich zarabiać. Każdy jednak z nas wie jak reklamy potrafią irytować i dlatego CEO Youtube, Susan Wojcicki postanowiła podzielić się swoimi odważnymi decyzjami wobec serwisu.
Korporacja planuje wprowadzić opłatę za korzystanie z serwisu YouTube i osoby decydujące się zapłacić odpowiednią stawkę nie będą widzieć reklam, które są aktualnie umieszczane w materiałach wideo.
Większe zmiany w serwisie YouTube są nieuniknione.
Ci, którzy nie będą chcieli płacić będą mogli przeglądać swoje ulubione materiały tak jak dotychczas. Dodatkowo nadchodzą zmiany dotyczące wynagradzania twórców. Jak wiadomo, obecnie jedynym wynagrodzeniem są przychody za reklamę, jednak nie są one czasami adekwatne do włożonej pracy. Wielu widzów posiada uruchomione oprogramowanie blokujące reklamy, które powoduje generowanie strat finansowych u osoby prowadzącej dany kanał. Aby poprawić tą sytuację, planowane jest wprowadzeni pewnej formy subskrypcji, które odnawiane byłyby cyklicznie.
Prawdopodobnie działałoby to na takiej zasadzie, że każdy subskrybent danego kanału płaciłby powiedzmy 5 dolarów na okres 2 miesięcy i ta kwota zasilałaby konto autora danego kanału. Trzeba mieć na uwadze, że są to dopiero luźne przemyślenia i nie wiadomo kiedy i jakie zmiany Google będzie chciało wprowadzić do swojego serwisu z materiałami wideo.
Źródło: Recode
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57