Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Google może w przyszłości zablokować większość ad-blocków

Rafał Kurczyński | 24-01-2019 09:00 |

Google może w przyszłości zablokować większość ad-blockówGoogle planuje wprowadzenie kilku poważnych zmian w sposobie działania rozszerzeń w Chrome, co może wpłynąć negatywnie na wtyczki służące do blokowania reklam. Propozycje zawarte w dokumencie o nazwie Google Manifest V3 szczegółowo opisujące planowane zmiany w platformie Chrome Extensions budzą niepokój wśród twórców popularnych rozszerzeń, takich jak np. uBlock Origin i uMatrix, ponieważ mają one zapobiegać możliwości blokowania reklam przy użyciu API webRequest, przy jednoczesnym narzuceniu tworzenia filtrów korzystając jedynie z API DeclarativeNetRequest. Celem Google jest ponoć zwiększenie poziomu bezpieczeństwa wśród użytkowników Chrome, co jednak może zostać odebrane ironiczne — firma ta jest w końcu gigantem reklamy internetowej, który wprowadził niedawno do swojej przeglądarki natywnego ad-blocka, którego zadaniem było „oczyszczenie” wizualne sieci przy jednoczesnym ograniczeniu wyświetlania treści konkurencji koncernu.

Google postanowiło zablokować rozszerzenia blokujące reklamy przechwytujące żądania sieciowe, które poddają je „obróbce”, a jej wynik udostępniają przeglądarce, co wydłuża czas wczytywania stron.

Google może w przyszłości zablokować większość ad-blocków [1]

Jak wyjaśnia Raymond Hill, twórca dodatku uBlock Origin, nowe ograniczenia Google nie będą miały wpływu na wtyczki takie, jak Adblock Plus, ponieważ Google, jak i wiele innych firm rzekomo płacą ich twórcom, aby na „białej liście” znalazła się większa pula dozwolonych reklam. Ponadto nowe ograniczenia w zakresie blokowania reklam przez firmy trzecie jest po części odpowiedzią na to, że Google prowadzi obecnie działania na rzecz blokowania reklam w Chrome. Hill przekazał swoje zaniepokojenie, tłumacząc, że jeśli wtyczki blokujące reklamy zostaną ograniczone do używania wyłącznie API DeclarativeNetRequest, projekty takie jak uBlock Origin i uMatrix zostaną wyłączone, a twórcy alternatywnych im rozwiązań nie będą w stanie zbudować swoich własnych, nowatorskich silników filtrujących.

Zdaniem Google dodanie AdBlock w Chrome poprawiło jakość sieci

Google może w przyszłości zablokować większość ad-blocków [2]

Google w swoim oświadczeniu wyjaśniło, że korzystanie z API WebRequest może mieć znaczny wpływ na obróbkę wszystkich zapytania sieciowych przechodzących przez przeglądarkę, nawet te, które nie są modyfikowane, przekierowywane lub blokowane przez rozszerzenia takie, jak uBlock, ponieważ Chrome jest zmuszany do przekazywania żądań do rozszerzeń, a następnie czekania na to, aż rzeczona wtyczka je przetworzy i przekaże przeglądarce. Przyjmując, że Manifest V3 zostanie wdrożony, nowe API powinno pozwolić rozszerzeniom jedynie na obserwację dostępnych żądań sieciowych, nie pozwalając im na ich „obróbkę”. Opisując API DeclarativeNetRequest, Google poinformowało, że nowy interfejs programowania pozwoli rozszerzeniom powiadamiać Chrome o tym, co program powinien zrobić z poszczególnymi operacjami, zamiast przekierowywać je bezpośrednio do tegoż rozszerzenia, przedłużając czas ładowania witryn internetowych. Z logicznego punktu widzenia jest to rozsądny ruch ze strony amerykańskiego koncernu, ponieważ liczba rozszerzeń podszywających się pod, chociażby Adblocka Plus, stale rośnie, a wykradane przez nie informacje są stale wykorzystywane do m.in. wykradania pieniędzy z kont bankowych.

Źródło: Zdnet
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 27

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.