Google Chrome będzie wstrzymywał reklamy wideo we Flashu
Jak gdyby nigdy nic słuchacie muzyki, otwieracie ciekawy artykuł i nagle w głośnikach bądź w słuchawkach zaczyna wydobywać się przerażający dźwięk. W pierwszej chwili myślicie, że to hałas nadciągającego wojska, jednak po kilku sekundach orientujecie się, że to reklama wideo umieszczona na stronie internetowej. Nic tak nie denerwuje jak reklamy wideo, które startują bez naszej wiedzy i zgody, dodatkowo są one umieszczane na samym dole artykułu - oczywiście po to, aby na pierwszy rzut oka nie były widoczne. Większość tego typu elementów jest wykonanych w technologii Flash, więc zazwyczaj wystarczy zainstalować odpowiedni dodatek i problem powinien zostać rozwiązany. Jeżeli jednak nie chcecie instalować żadnych wtyczek, to powinniście zainteresować się nadchodzącym wydaniem przeglądarki Google Chrome oznaczonej numerem 44.
Google wraz z firmą Adobe pracuje nad funkcją, która zablokuje wszystkie elementy wykonane w technologii Flash niewchodzące w centralną część strony. Jeżeli zatem obok treści artykułu będzie znajdować się reklama wideo, to jej odtwarzanie zostanie przez przeglądarkę automatycznie wstrzymane. Należy pamiętać, że Chrome w żaden sposób nie będzie blokował tego typu elementów – wspomnianą reklamę będzie można bez problemu uruchomić przy pomocy jednego kliknięcia.
Teraz czekamy na możliwość blokowanie elementów wykonanych w HTML 5
Tego typu funkcja wydaje się być ciekawa, jednak jej wprowadzenie odbyło się zdecydowanie za późno. Dzisiaj niektóre witryny w całości porzuciły technologię Flash na rzecz HTML 5 i zapewne reklamy stworzone z wykorzystaniem tej technologii nie będą w żaden sposób wstrzymywane. Nowa funkcja jest dostępna w przeglądarce Google Chrome 44, które aktualnie posiada status beta i można ją pobrać z tej strony internetowej.