Godfall z ray tracingiem, ale na razie tylko dla AMD Radeon RX 6000
Godfall, slasher TPP z elementami RPG, miał swoją premierę 12 listopada, w dniu amerykańskiego debiutu PlayStation 5, ale tytuł okazał się według recenzji bardzo przeciętną grą z wieloma problemami. Produkcja zawitała nie tylko na czasową wyłączność PS5, ale także na komputery osobiste (Epic Games Store), ale obyło się bez zapowiadanej obsługi techniki ray tracingu. Na szczęście – jak wynika z oficjalnego komunikatu studia Counterplay Games, który został opublikowany na forum firmy Gearbox Software, wydawcy Godfall – nie musieliśmy długo czekać na dodanie opcji włączającej efekt oparty na śledzeniu promieni. Twórcy wydali stosowną aktualizację wczoraj, pokrywając się z premierą kart graficznych AMD Radeon RX 6800 XT i RX 6800. Patch jest dostępny dla wersji PC na Epic Games Store.
Godfall doczekało się aktualizacji dodającej obsługę ray tracingu. Jest on jednak zarezerwowany na razie wyłącznie dla użytkowników kart AMD Radeon RX 6800 XT i RX 6800. Posiadacze GeForce RTX będą musieli uzbroić się w cierpliwość.
Recenzje Godfall – średnio udane Anthem z mieczami i młotami
Wydanie przez studio Counterplay Games aktualizacji, o oznaczeniu 2.0.95, do Godfall w dniu premiery nowych kart graficznych AMD Radeon RX 6000 nie jest przypadkowy. Twórcy współpracują z Czerwonymi, a omawiana gra promuje ich nowe GPU. Nie bez powodu więc dodali oni w tym samym czasie obsługę techniki ray tracingu, ale dość niespodziewanie na początek będzie ona zarezerwowana wyłącznie dla szczęśliwców, którym udało się zakupić karty graficzne AMD Radeon RX 6800 XT i RX 6800.
Godfall – wymagania sprzętowe slashera na wyłączność PC i PS5
Studio Counterplay Games dodało w opisie łatki, że włączyć ograniczający się do cieni efekt oparty na śledzeniu promieni da się tylko na nowych kartach graficznych AMD z ostatnią wersją sterowników. Przynajmniej na razie, bo ujawniono, że jego aktywacja na GeForce RTX będzie możliwa dzięki jednej z przyszłych aktualizacji. Jest to dość zaskakująca informacja, ponieważ ray tracing w Godfall bazuje na standardzie DXR, więc powinien działać na wszystkich GPU kompatybilnych z tym API. Tymczasowe zablokowanie RT dla układów firmy Nvidia może wynikać po prostu z faktu, że ze względu na współpracę z AMD priorytetem dla twórców Godfall była optymalizacja pod karty Radeon RX 6000 i potrzebują dodatkowego czasu w przypadku konkurencyjnych GeForce RTX, zwłaszcza serii RTX 3000. Oficjalny powód nie został podany.
Powiązane publikacje

AMD Radeon RX 9070 GRE otrzyma 12 GB pamięci, co potwierdzają rendery niereferencyjnych kart od PowerColor
33
NVIDIA GeForce RTX 5060 - Poznaliśmy datę premiery najsłabszej z dotychczasowych kart graficznych Blackwell
44
AMD Radeon RX 9000M - Układy graficzne RDNA 4 trafią także do notebooków. Poznaliśmy ich wstępną specyfikację
8
Gigabyte wydaje oświadczenie w sprawie wycieków żelu termoprzewodzącego na kartach graficznych GeForce RTX 5000
54