Globalny rynek smartwatchy notuje wzrost na poziomie 27%. Którzy producenci stanowią trzon segmentu?
Niedawno Couterpoint opublikowało najnowszy raport zawierający statystyki dotyczące światowych dostaw smartfonów. Tym razem na tapet trafiły smartwatche. Z dostępnych danych wynika, iż rynek inteligentnych zegarków w II kwartale 2021 roku urósł o 27% względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Choć Apple Watch pozostaje „królem”, za wzrost w dużej mierze odpowiadają czasomierze wycenione na mniej niż 100 dolarów. Rzeczona kategoria cenowa może pochwalić się zainteresowaniem o 547% wyższym niż rok wcześniej. To zasługa lokalnych producentów z Indii. Innymi liczącymi się markami, które utrzymały mocną pozycję, są Huawei, Samsung, Garmin oraz Immo. Przyjrzyjmy się zmianom.
W Q2 2021 rynek smartwatchy zanotował globalny progres wynoszący 27% w stosunku do analogicznego okresu 2020 roku. Apple, Huawei, Samsung i Garmin nie są jedynymi „wygranymi”. Liczą się także mniejsi gracze.
Huawei Watch 3 Pro – test smartwatcha z eSIM. Czy w końcu doczekaliśmy się zmian godnych uwagi oraz zakupu?
Według danych Couterpoint za Q2 2021 Apple odpowiada za 28% globalnych dostaw smartwatchy. Aktywna baza użytkowników zegarków firmy z Cupertino przekroczyła 100 milionów. Aż cztery z pięciu najlepiej sprzedających się modeli na świecie należy do serii Apple Watch. Na piątym miejscu znalazł się Imoo Z6-4G. Huawei może pochwalić się wynikiem 9,3% (spadek z 13,1%), natomiast Samsung (7,6%) ustąpił miejsca Imoo (6%). Wzrost odnotował także Garmin, któremu zawdzięczamy dziś 5,8% dostaw. W Q2 ubiegłego roku Indie były niewielkim rynkiem odpowiadającym za 2% globalnego segmentu, ale w Q2 2021 to już 6%. Czemu zawdzięczamy wzrosty?
Test smartwatcha Samsung Galaxy Watch3 - fitness na bogato
Choć pandemia koronawirusa oznaczała problemy gospodarcze wielu gałęzi elektroniki użytkowej, rynek smartwatchy zdaje się odporny na skutki COVID-19. Okazuje się, że w okresie wzmożonych zachorowań konsumenci zaczęli z większą uwagą podchodzić do kwestii zdrowotnych. Jak wiadomo, inteligentne zegarki pomagają monitorować funkcje życiowe i aktywności fizyczne, a co za tym idzie – ich zakup staje się coraz bardziej uzasadniony. Warto dodać, że istotna część modeli dostępnych na rynku została wyposażona w czujnik SpO2, mierzący poziom wysycenia krwi tlenem, która to czynność jest kluczowa w walce z COVID-19.
Powiązane publikacje

The Walt Disney Company i NBCUniversal przeciwko Midjourney. Pozew o naruszenie praw autorskich w generatywnym AI
15
Raport TrendForce: Samsung spada o 11,3%, SMIC rośnie – dystans się kurczy, a TSMC pozostaje liderem
18
YouTube pozwala na więcej zmieniając podejście do moderacji treści. Kontrowersyjne nagrania już nie będą znikać tak szybko
85
NVIDIA może stracić miliony, ponieważ Trump blokuje dostawy chipów AI na Bliski Wschód. Co się kryje za tą decyzją?
29