Ghostwire: Tokyo z ostatecznymi wymaganiami sprzętowymi dla wersji PC. NVIDIA DLSS oferuje nawet 2-krotny wzrost wydajności
Już za kilka dni na PC oraz konsoli PlayStation 5 zadebiutuje najnowsza gra studia Tango Gameworks - Ghostwire: Tokyo. W naszej recenzji podkreślaliśmy unikalny charakter produkcji, w której współczesne Tokio miesza się z lokalnym, japońskim folklorem oraz ze sporą dawką okultyzmu. Nie jest to tytuł idealny, ma swoje słabsze strony. Niemniej klimatem mocno nadrabia, a fani szeroko pojętej japońszczyzny powinni być zadowoleni z efektu końcowego. Na obu platformach gra oferuje m.in. Ray Tracing i to w naprawdę dobrej jakości implementacji. Wpływa on na poprawę cieni oraz znacznie ulepszone odbicia na części powierzchni. Na kilka dni przed debiutem, Bethesda podzieliła się szczegółowymi wymaganiami sprzętowymi dla PC.
Bethesda ogłosiła ostateczne wymagania sprzętowe dla gry Ghostwire: Tokyo, która zadebiutuje już w najbliższy piątek.
Recenzja Ghostwire: Tokyo - unikalne, japońskie doświadczenie z duchami w roli głównej. Nie zabrakło nawet ducha Ubisoftu
Co ciekawe, wszystkie ujawnione wymagania sprzętowe dotyczą grania przy zachowaniu płynności na poziomie 30 klatek na sekundę. Wygląda również na to, że Ghostwire: Tokyo ma wysokie wymagania co do ilości wymaganej pamięci VRAM - już w minimalnych wymaganiach dla rozdzielczości 1280x720 pikseli twórcy podają, by posiadać kartę graficzną z minimum 6 GB VRAM (!). Mowa o NVIDIA GeForce GTX 1060 lub AMD Radeon RX 5500 XT, który wyszedł w wersji posiadającej 8 GB pamięci. Do tego potrzebujemy procesor Intel Core i7-4770K lub AMD Ryzen 5 1600 oraz 12 GB pamięci RAM. Chyba jedynym plusem jest konieczność rezerwacji niewielkiej ilości pamięci na dysku - wystarczy bowiem 20 GB. Wersja na PS5 zajmuje niecałe 19 GB, toteż jesteśmy skłonni uwierzyć, że na PC również zajmuje niewiele miejsca. Twórcy jednak podkreślają, że rekomendowana jest obecność SSD.
Deathloop - Hit studia Arkane Lyon od teraz ze wsparciem zarówno dla techniki NVIDIA DLSS jak również AMD FSR
Jeśli chcemy pograć w Full HD przy wysokich ustawieniach graficznych i w minimum 30 FPS, potrzebujemy już karty NVIDIA GeForce GTX 1080 lub AMD Radeon RX 5600 XT. W przypadku rozdzielczości 1440p wymagania skaczą do poziomu GeForce RTX 2070 SUPER oraz Radeon RX 5700. W przypadku 4K mowa o GeForce RTX 2080 SUPER, GeForce RTX 3070 lub Radeon RX 6800 - i to wszystko polane sosem w postaci 30 klatek na sekundę. Jeśli chcemy odpalić Ray Tracing na niskich ustawieniach w rozdzielczości Full HD, potrzebujemy GeForce RTX 2060. Maksymalne detale w 4K i z pełnym RT będą wymagać obecności GeForce RTX 3080 lub Radeon RX 6900 XT. Wymagania wyglądają zatem na wyjątkowo wysokie, ale posiadacze kart GeForce RTX mają asa w rękawie w postaci techniki DLSS, która jest dostępna w Ghostwire: Tokyo i ma oferować nawet dwukrotnie więcej klatek na sekundę, przy zachowaniu dobrej jakości obrazu.
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
1
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
17
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
5
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
11