GeForce GRID - przyszłość rozrywki w chmurze według NVIDIA
Z roku na rok wymagania gier co do sprzętu komputerowego rosną, zaś biedni gracze muszą godzić się na kolejne "odświeżenia" swojej konfiguracji. Nikt w tym momencie nie wie, w którą stronę pójdzie przyszła technologia i wymagania rozrywki co do sprzętu. Jeden z czołowych producentów kart graficznych powinien raczej dążyć do zachowania obecnej sytuacji, która stwarza ciągły popyt na tego typu produkty. NVIDIA widzi przyszłość zupełnie inaczej i prezentuje swoje rozwiązanie - przetwarzanie gier w usłudze chmurowej. Platforma GeForce GRID oferuje udostępnianie klientom zaawansowanych gier, bez potrzeby posiadania mocnej konfiguracji sprzętowej. Gracze zagrają nie tylko na komputerach osobistych, lecz również na smartfonach z systemem Android oraz iOS, telewizorach lub tabletach. Usługa ma całkowicie odmienić sposób dostarczania rozrywki i otworzyć nową erę w grach komputerowych.
Usługa chmurowa ma być napędzana przez procesory graficzne Kepler, które zmniejszają opóźnienia oraz współpracują z oprogramowaniem przetwarzającym. Twórcy gier będą mogli zminimalizować koszty ponoszone za energię elektryczną, zaś klienci dostaną w pełni wartościowe gry. Rozwiązaniem GeForce GRID interesują się już światowi producenci gier, w tym CD Projekt RED.
Źródło: NVIDIA
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
27
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4