Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Garmin zabiera głos w sprawie awarii. Firma nie wspomina o ataku

Garmin zabiera głos w sprawie awarii. Firma nie wspomina o atakuOd kilku dni użytkownicy inteligentnych zegarków sportowych Garmin nie mogą synchronizować swoich urządzeń z usługą Connect. Pojawiają się informacje pochodzące od niezależnych źródeł, które sugerują, że mamy do czynienia z atakiem typu ransomware. Niezależnie od przyczyn problemów technicznych, przerwa w działaniu najważniejszych usług okazuje się dość bolesna dla niektórych użytkowników smart-zegarka rzeczonego producenta. Firma przez długi czas nie odnosiła się do sprawy w sposób bezpośredni, ale teraz możemy zapoznać się z komunikatem od przedstawicieli. Lakoniczna odpowiedź daje nam jednak nadzieję na szansę zachowania danych o treningach.

Inteligentne zegarki sportowe marki Garmin borykają się z poważną awarią, która uniemożliwia między innym synchronizację treningów. Producent zdecydował się zabrać głos w sprawie.

Garmin zabiera głos w sprawie awarii. Firma nie wspomina o ataku [1]

Test smartwatcha Samsung Galaxy Watch Active - czas na sport

Usługi działające w chmurze to dobrodziejstwo naszych czasów. Możemy synchronizować pomiędzy urządzeniami przeróżne informacje dotyczące nas, naszej aktywności oraz naszych plików. Niestety, systemy bywają zawodne i narażone na rozmaite ataki ze strony cyberprzestępców. Dotyczy to także usług Garmina, które nie działają w pełni od wielu godzin. Uściślając – użytkownicy smart-zegarków Garmin nie mogą korzystać z synchronizacji urządzeń, z pomocy technicznej, z historii aktywności oraz z opcji dodawania nowego urządzenia. Nie można również edytować ustawień zegarków. Czy to oznacza, że przez awarię utracimy permanentnie dostęp do naszych danych? Garmin twierdzi, że nie.

Garmin zabiera głos w sprawie awarii. Firma nie wspomina o ataku [2]

Garmin quatix 6: Smartwatche z myślą o żeglarzach i nie tylko

W oficjalnym komunikacie firma odesłała zainteresowanych do FAQ. Z dokumentu dowiemy się między innymi tego, że po usunięciu przyczyn awarii dostęp do historycznych danych powróci. Aktualnie zapisywane aktywności przechowywane są lokalnie na urządzeniach Garmin i zostaną zsynchronizowane w momencie ponownego startu usług. Ciekawe jest natomiast to, że kilka niezależnych źródeł uważa, że mamy do czynienia z atakiem typu ransomware. Cyberprzestępcy – rzekomo – mają żądać od Garmina kwoty 10 mln dolarów za odszyfrowanie dostępu do zablokowanych wcześniej danych.

Źródło: Garmin, Bleepingcomputer, Twitter
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 13

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.