Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Xbox Series X: wygląd konsoli, wstępna wydajność i data premiery

Jakub Krawczyński | 13-12-2019 09:30 |

Xbox Series X: wygląd konsoli, wstępna wydajność i data premieryGala The Game Awards 2019, często służyła jako platforma do tego, by zaprezentować nowe, ekscytujące tytuły. I nie zabrakło ich także tym razem. Co było jednak gigantyczną niespodzianką, Microsoft zaprezentował Xbox Series X, czyli swoją konsolę nowej generacji, znaną do tej pory pod kodową nazwą Xbox Scarlett. Jest to następca Xbox One (oraz modeli S i X), którym firma z Redmond wraz z PlayStation 5 zainuguruje dziewiątą generację konsol. Poznaliśmy dalsze szczegóły jeśli chodzi o parametry techniczne konsoli oraz wykorzystywane przez nią technologie. Wiemy również jak wygląda sama konsola oraz kontroler. Phil Spencer, szef marki Xbox, potwierdził również wstępną datę wprowadzenia jej do sprzedaży.

Xbox Scarlett to od teraz Xbox Series X. Poznaliśmy wygląd konsoli, dalsze technikalia, a także gry, które ukażą się w okresie startowym. Wiemy również, kiedy w przybliżeniu trafi do sklepów.

Xbox Series X: znamy wygląd, wstępną premierę i możliwości [1]

Co może od razu zwrócić uwagę to całkowite odejście od dotychczasowego wzornictwa. Tym razem Xbox Series X będzie mieć kształt wieży. Na górze sprzętu znajduje się kratka wylotowa, a pod nią pojedynczy duży wiatrak, wspomagany przez dodatkowe radiatory. Ma on ma wypychać duże ilości powietrza ku górze. Szef marki Xbox, Phil Spencer zapewnia, że nowa konsola ma być w równym stopniu cicha, co Xbox One X (którego kultura pracy została powszechnie doceniona). Szerokość konsoli ma być zbliżona do szerokości kontrolera do Xbox One, a wysokość ma wynosić trzykrotność Xbox One X. Według Spencera, ma ona po prostu wtopić w otoczenie, co ułatwi jej minimalistyczny design. Pomimo lansowania pionowego ułożenia konsoli, będzie można umieścić ją w poziomie. Jeśli chodzi o teoretyczną moc obliczeniową ma ona wynosić 12 TFLOPS, aczkolwiek Microsoft użył stwierdzenia, że Series X będzie czterokrotnie potężniejszy aniżeli Xbox One X, co sugeruje, że firma nie posługuje się wyłącznie TFLOPS-ami jako miarą wydajności (zresztą bardzo słusznie). W kwestii APU nie dowiedzieliśmy się niczego więcej, będzie to procesor z rdzeniami Zen 2 i oparty na nowej generacji architektury RDNA. Wiemy natomiast, że dysk SSD będzie typu NVMe, a, co wreszcie potwierdził sam Microsoft, konsola będzie wyposażona w GDDR6 RAM (nie sprecyzowano ilości). Jason Ronald, jeden z architektów konsoli zasugerował, że dzięki nowej generacji dysków SSD możliwe będzie wznawianie wielu gier jednocześnie.

Xbox Scarlett ma otrzymywać tytuły na wyłączność co trzy miesiące

Phil Spencer wspomniał również o obsłudze Variable Rate Shading, a zrobił to raczej celowo, co może  sugerować, że firma z Redmond (prawdopodobnie we współpracy z AMD) opracowała nowszą wersję tej technologii. Ma ona zwiększyć wydajność GPU. Ponadto standardem ma być automatyczny tryb gry (jest to funkcja będąca standardem w HDMI 2.1), a Spencer obiecuje rozgrywkę w 4K i 60 FPS, specyficznie zaznaczając, że niekiedy możliwe będzie także 120 FPS ze wsparciem Variable Refresh Rate oraz 8K (wątpliwe, że akurat w grach). Małe, acz istotne zmiany zostały naniesione na kontroler. Odświeżono w nim krzyżak, inspirując się nieco tym z drugiej wersji Xbox Elite Controller, a przy okazji (wreszcie!) umieszczono przycisk "Share" do szybkiego dzielenia się zrzutami ekranu i filmikami z rozgrywki. Kontroler ma zawierać autorski moduł łączności Microsoftu, z technologią zwaną dynamicznym balansowaniem opóźnień. Firma reklamuje, że dzięki Dynamic Latency Input (DLI) sygnał, który trafia do kontrolera jest bezpośrednio zsynchronizowany z silnikiem gry i jego ścieżką renderowania (tak przedstawia to Microsoft). Bardzo ważne jest to, że przy okazji kontroler do Xbox Series X będzie działał także na Xbox One i PC (o czym nie wiedzieliśmy wcześniej) oraz (co było już zapowiadane), że na Series X skorzystamy z dotychczasowych kontrolerów z Xbox One. W kwestii gier, Microsoft zapowiedział w początkowym okienku dwa tytuły: Halo Infinite, mające premierę w dniu wejścia do sprzedaży Xbox Series X, oraz Hellblade 2 (tutaj zwiastun). Ten drugi tytuł ma ukazać się w "okienku świątecznym 2020". Co do premiery konsoli, Microsoft potwierdził, że będzie to sezon świąteczny 2020, a więc w rozumieniu amerykańskim powinien to być listopad 2020.

Xbox Series X: znamy wygląd, wstępną premierę i możliwości [6] Xbox Series X: znamy wygląd, wstępną premierę i możliwości [3]

Xbox Series X: znamy wygląd, wstępną premierę i możliwości [4] Xbox Series X: znamy wygląd, wstępną premierę i możliwości [5]

Źródło: Xbox, Gamespot, Engadget
90
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 133

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.