Wzrasta zainteresowanie smartwatchami w grupie wiekowej 55+
Dość niezmiennie uważa się, że nowoczesne technologie to świat ludzi przeważnie młodych. Producenci urządzeń ubieralnych jak smartwatche i smartbandy zauważają jednak, że zainteresowanie właśnie tymi gadżetami ma miejsce w dość niespodziewanej grupie wiekowej odbiorców. Obecnie coraz więcej ludzi (nie tylko młodych) kupuje inteligentne zegarki, a według badań firmy eMarketer liczba osób używających inteligentnych, ubieralnych urządzeń ma wzrosnąć nawet o 9% w przyszłym roku. Ale co chyba najbardziej zaskakujące: wśród osób w wieku równym i powyżej 55 lat liczba ta wzrośnie o ponad 15%. Powodem tego jest fakt, że urządzenia takie posiadają funkcje monitorowania zdrowia, które są atrakcyjne właśnie dla starszych konsumentów.
Producenci urządzeń ubieralnych jak smartwatche i smartbandy zauważają, że zainteresowanie tymi gadżetami ma miejsce w dość niespodziewanej grupie wiekowej odbiorców.
Test smartwatcha Hykker Chrono 4: Czy warto go kupić za 99 zł?
Firma Apple dodała na przykład moduł do wykrywania upadków i monitor EKG do urządzenia Apple Watch Series 4, podczas gdy Fitbit dodaje właśnie funkcję wykrywania bezdechu sennego. Urządzenia ubieralne takie jak smartwatche są teraz wyposażone w dodatkowe funkcje zdrowotne, które są szczególnie atrakcyjne dla starszych obywateli - powiedziała w czwartek analityk prognozowania eMarketer, Cindy Liu. Szacuje się, że kolejny rok przyniesie wzrost zainteresowania podobnymi gadżetami o 7% w przedziale wiekowym 18-44 lat. Użytkownicy poniżej 18 roku życia mają przynieść z kolei wzrost sprzedaży w wysokości 9%.
Test smartwatcha Huawei Watch GT: zapomnij o ładowaniu baterii
To właśnie konsumenci w wieku średnim i starsi będą liderami w nabywaniu smartwatchy i smartbandów. Oczekuje się, że grupa osób w wieku 45-54 lat przyniesie aż 13-procentowy wzrost zainteresowania względem bieżącego roku. Do końca 2019 roku prawie 61 milionów ludzi lub co piąty dorosły internauta korzystać będzie z dowolnego urządzenia określanego jako wearables. Nieco ponad połowa z nich używać będzie droższych smartwatchów, reszta zdecyduje się zaś raczej na znacznie tańsze urządzenia do monitorowania.