Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Microsoft usprawni kontroler Xbox. Wnioski patentowe już złożone

Ewelina Stój | 04-01-2019 18:00 |

Microsoft usprawni kontroler Xbox. Wnioski patentowe już złożoneCzy zastanawialiście się kiedyś, co jeszcze mógłby oferować pad do gier (prócz zamawiania pizzy, zakupów w monopolowym i barykadowania drzwi pokoju, w którym znajduje się konsola, a wszystko to za pomocą jednego przycisku)? Wydawałoby się, że czy to w padzie od Xboksa, czy też od PlayStation mamy już właściwie wszystko. Potencjometry w przyciskach spustu, system wibracji (choć niektórzy uważają go za zbędny), czy dotykowe płytki. Okazuje się jednak, że firma Microsoft ma plany jak udziwnić - o, przepraszam - usprawnić działanie kolejnego kontrolera. A nawet jeśli z usprawnieniem owe zmiany będą miały niewiele wspólnego, to można jeszcze użyć słowa: urozmaicenie. Spójrzmy więc, co już wkrótce będziemy prawdopodobnie dzierżyć w dłoniach.

Microsoft ma plany jak usprawnić działanie kolejnego kontrolera. Pojawiły się cztery patenty wskazujące na zmiany w obrębie technologii force feedback.

Microsoft usprawni kontroler Xbox. Wnioski patentowe już złożone [2]

Xbox Game Pass styczeń 2019 - Jakie gry będą w abonamencie?

W grudniu firma Microsoft złożyła cztery nowe patenty (1, 2, 3, 4) technologiczne, które mają być zastosowane w kontrolerach. Patenty nie zdradzają o jakich urządzeniach mowa, ale logika podpowiada, że zmiany zostaną wprowadzone w obrębie kolejnych padów nowej generacji to jest tych, które nadejdą wraz z wyczekiwaną, nową odsłoną konsoli Xbox, a o tych możecie z kolei przeczytać tutaj - Xbox 2020 to cztery konsole: Anaconda, Anthem, Maveric i Lockhart. Głównym celem usprawnień we wszystkich czterech, wymienionych wyżej patentach wydaje się wdrożenie technologii force feedback.

Microsoft usprawni kontroler Xbox. Wnioski patentowe już złożone [1]

Microsoft: Xbox Game Pass będzie silnie rozwijany i promowany

W kontraście do znanych nam dziś prostych wibracji, kontrolery miałyby dostarczać większej immersji poprzez triggery z regulowanym napięciem napędzane silniczkiem oraz poprzez triggery ze sprzężeniem zwrotnym. W praktyce lewy i prawy spust mógłby oferować już nie tylko potencjometr, ale także opór o zmiennej sile, dostosowujący się do sytuacji zastanej w grze. Oba przyciski mogłyby również powracać do pozycji wyjściowej z różną prędkością, w zależności od tego, jaką prędkość ustaliliby deweloperzy poszczególnych produkcji growych. Wydaje się, że to już najwyższa pora na jakieś konkretne zmiany w segmencie kontrolerów. Od lat bowiem nie uświadczyliśmy tu powiewu świeżości.

Microsoft usprawni kontroler Xbox. Wnioski patentowe już złożone [3]

Źródło: Gamingbolt
2
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 22

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.