Microsoft usprawni kontroler Xbox. Wnioski patentowe już złożone
Czy zastanawialiście się kiedyś, co jeszcze mógłby oferować pad do gier (prócz zamawiania pizzy, zakupów w monopolowym i barykadowania drzwi pokoju, w którym znajduje się konsola, a wszystko to za pomocą jednego przycisku)? Wydawałoby się, że czy to w padzie od Xboksa, czy też od PlayStation mamy już właściwie wszystko. Potencjometry w przyciskach spustu, system wibracji (choć niektórzy uważają go za zbędny), czy dotykowe płytki. Okazuje się jednak, że firma Microsoft ma plany jak udziwnić - o, przepraszam - usprawnić działanie kolejnego kontrolera. A nawet jeśli z usprawnieniem owe zmiany będą miały niewiele wspólnego, to można jeszcze użyć słowa: urozmaicenie. Spójrzmy więc, co już wkrótce będziemy prawdopodobnie dzierżyć w dłoniach.
Microsoft ma plany jak usprawnić działanie kolejnego kontrolera. Pojawiły się cztery patenty wskazujące na zmiany w obrębie technologii force feedback.
Xbox Game Pass styczeń 2019 - Jakie gry będą w abonamencie?
W grudniu firma Microsoft złożyła cztery nowe patenty (1, 2, 3, 4) technologiczne, które mają być zastosowane w kontrolerach. Patenty nie zdradzają o jakich urządzeniach mowa, ale logika podpowiada, że zmiany zostaną wprowadzone w obrębie kolejnych padów nowej generacji to jest tych, które nadejdą wraz z wyczekiwaną, nową odsłoną konsoli Xbox, a o tych możecie z kolei przeczytać tutaj - Xbox 2020 to cztery konsole: Anaconda, Anthem, Maveric i Lockhart. Głównym celem usprawnień we wszystkich czterech, wymienionych wyżej patentach wydaje się wdrożenie technologii force feedback.
Microsoft: Xbox Game Pass będzie silnie rozwijany i promowany
W kontraście do znanych nam dziś prostych wibracji, kontrolery miałyby dostarczać większej immersji poprzez triggery z regulowanym napięciem napędzane silniczkiem oraz poprzez triggery ze sprzężeniem zwrotnym. W praktyce lewy i prawy spust mógłby oferować już nie tylko potencjometr, ale także opór o zmiennej sile, dostosowujący się do sytuacji zastanej w grze. Oba przyciski mogłyby również powracać do pozycji wyjściowej z różną prędkością, w zależności od tego, jaką prędkość ustaliliby deweloperzy poszczególnych produkcji growych. Wydaje się, że to już najwyższa pora na jakieś konkretne zmiany w segmencie kontrolerów. Od lat bowiem nie uświadczyliśmy tu powiewu świeżości.
Powiązane publikacje

Anbernic RG 557 - handheld do gier, który oferuje chip Dimensity 8300, system Android oraz ekran AMOLED
8
Czytniki e-booków z serii BOOX Go 7 mogą stać się także osobistymi notatnikami. Nowości oferują Androida i wsparcie dla rysika
2
Okulary Ray-Ban Meta z funkcjami AI. Tłumaczenia na żywo i integracja z Instagramem dostępne w kolejnych krajach
54
Genesis Nitro 800, Nitro 660 oraz Trit 660 RGB - nowe fotele dla graczy. Regulowane podłokietniki i poduszki Memory Foam
22