Futuremark przygotował demo prezentujące DirectX Raytracing
Ostatnie dni na rynku krat graficznych, nie licząc zamieszania z największymi azjatyckimi markami oraz GeForce Partner Program, zdecydowanie poświęcone są zapowiedziom wprowadzenia raytracingu pod domowe strzechy. Swoim użytkownikom obiecali to zarówno Zieloni, jak i Czerwoni, czyli zasadniczo cały segment rozwiązań gamigowych. Teraz zaś dodatkowo mówi o tym fińska firma Futuremark, stojąca za najpopularniejszym komputerowym benchmarkiem. Stworzyli oni i upublicznili specjalne demo korzystające z DirectX Raytracingu, które pokazuje nowe możliwości związane z odbiciami w grach. Ponadto pracują nad świeżym testem, który dostępny w 3DMarku ma być do końca roku.
Pytanie tylko z jakim spadkiem FPS będzie się wiązało włączenie DXR i kiedy zobaczymy pierwsze pełnoprawne tytuły korzystające z tej technologii?
3DMark Time Spy Benchmark DirectX 12 - Test kart graficznych
Z okazji odbywającego się właśnie w Kalifornii GDC 2018 (Game Developers Conference), firma Futuremark postanowiła pochwalić się swoim kolejnym kamieniem milowym. Fińscy developerzy jako jedni z pierwszych wybrani zostali do pracy nad DirectX Raytracing mającym wejść do standardu DirectX 12 i posiadają już swoje pierwsze technologiczne demo. Mowa tutaj o technologii, która chociaż nie jest nowa, to do tej pory nie była stosowana w świecie gier ze względu na zbyt duże wymagania mocy obliczeniowej dla domowego sprzętu. Jednak jej odpowiednie wykorzystanie zdecydowanie poprawia odbicia w lustrach i innych obiektach, urzeczywistniając i poprawiając widziane przez gracza cienie, światła i refleksy.
NVIDIA RTX - ray tracing nareszcie trafi do gier komputerowych
Zgodnie z zapewnieniami Futuremarka widoczna na zdjęciach i filmach sceneria generowana była w czasie rzeczywistym na kartach graficznych obecnej generacji. Co więcej implementacja nowej funkcji dla DirectX 12 nie jest podobno wcale nazbyt skomplikowana, a więc nowego scenariusza wchodzącego w skład syntetycznego testu 3DMark mamy doczekać się jeszcze w tym roku. Dokładniej bliżej jego końca. Trzeba przyznać, że wrażenie robią nie tylko lustra mogące wyświetlić obraz znajdujący się poza widokiem głównej kamery, ale również i inne powierzchnie. Pytanie tylko z jakim spadkiem klatek na sekundę będzie się wiązało włączenie DXR w opcjach gry i kiedy zobaczymy pierwsze pełnoprawne tytuły korzystające z tej technologii?
Powiązane publikacje

NVIDIA wprowadza zmiany w chipach Vera Rubin dla rynku AI w obawie przed akceleratorami AMD Instinct MI450
27
3Dfx Voodoo - pionierski akcelerator 3D powraca do życia dzięki modderowi, który odkrył sekrety architektury i ulepszył projekt
58
Micron rozpoczął wysyłki próbnych, wydajniejszych kości HBM4 oraz pracuje nad jeszcze szybszymi pamięciami GDDR7
11
Intel XeSS może doczekać się implementacji Multi Frame Generation. Możliwe, że szykuje się konkurencja dla NVIDIA DLSS 4
30