Futuremark przygotował demo prezentujące DirectX Raytracing
Ostatnie dni na rynku krat graficznych, nie licząc zamieszania z największymi azjatyckimi markami oraz GeForce Partner Program, zdecydowanie poświęcone są zapowiedziom wprowadzenia raytracingu pod domowe strzechy. Swoim użytkownikom obiecali to zarówno Zieloni, jak i Czerwoni, czyli zasadniczo cały segment rozwiązań gamigowych. Teraz zaś dodatkowo mówi o tym fińska firma Futuremark, stojąca za najpopularniejszym komputerowym benchmarkiem. Stworzyli oni i upublicznili specjalne demo korzystające z DirectX Raytracingu, które pokazuje nowe możliwości związane z odbiciami w grach. Ponadto pracują nad świeżym testem, który dostępny w 3DMarku ma być do końca roku.
Pytanie tylko z jakim spadkiem FPS będzie się wiązało włączenie DXR i kiedy zobaczymy pierwsze pełnoprawne tytuły korzystające z tej technologii?
3DMark Time Spy Benchmark DirectX 12 - Test kart graficznych
Z okazji odbywającego się właśnie w Kalifornii GDC 2018 (Game Developers Conference), firma Futuremark postanowiła pochwalić się swoim kolejnym kamieniem milowym. Fińscy developerzy jako jedni z pierwszych wybrani zostali do pracy nad DirectX Raytracing mającym wejść do standardu DirectX 12 i posiadają już swoje pierwsze technologiczne demo. Mowa tutaj o technologii, która chociaż nie jest nowa, to do tej pory nie była stosowana w świecie gier ze względu na zbyt duże wymagania mocy obliczeniowej dla domowego sprzętu. Jednak jej odpowiednie wykorzystanie zdecydowanie poprawia odbicia w lustrach i innych obiektach, urzeczywistniając i poprawiając widziane przez gracza cienie, światła i refleksy.
NVIDIA RTX - ray tracing nareszcie trafi do gier komputerowych
Zgodnie z zapewnieniami Futuremarka widoczna na zdjęciach i filmach sceneria generowana była w czasie rzeczywistym na kartach graficznych obecnej generacji. Co więcej implementacja nowej funkcji dla DirectX 12 nie jest podobno wcale nazbyt skomplikowana, a więc nowego scenariusza wchodzącego w skład syntetycznego testu 3DMark mamy doczekać się jeszcze w tym roku. Dokładniej bliżej jego końca. Trzeba przyznać, że wrażenie robią nie tylko lustra mogące wyświetlić obraz znajdujący się poza widokiem głównej kamery, ale również i inne powierzchnie. Pytanie tylko z jakim spadkiem klatek na sekundę będzie się wiązało włączenie DXR w opcjach gry i kiedy zobaczymy pierwsze pełnoprawne tytuły korzystające z tej technologii?
Powiązane publikacje

ASUS ROG Astral GeForce RTX 5080 DOOM Edition to limitowana karta graficzna dla fanów gry DOOM: The Dark Ages
36
NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti - Podkręcono pamięć karty graficznej. Kości GDDR7 od SK hynix osiągnęły 34 Gb/s
187
ASUS GeForce RTX 5000 ROG Astral - karty graficzne Blackwell, które posiadają akcelerometr i żyroskop
90
AMD Radeon RX 9070 GRE został oficjalnie zaprezentowany w Chinach - Potwierdzono specyfikację i cenę karty RDNA 4
56