Froblins w służbie AMD
Atut, jakim w kartach produkcji AMD/ATI miało być wsparcie dla DirectX 10.1 powoli staje się orężem w rękach firmy. Już kilka tytułów otrzymało wsparcie dla tego API min.: S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky i Assassin's Creed, ale dopiero teraz może zacząć się prawdziwy wysyp gier min: dzięki umowie z Blizzard. Najwyraźniej ofensywa AMD przybiera niespotykane dotąd rozmiary. Niebawem swoją premierę będzie miał silnik graficzny UniGine 3D, wspierający poprzez obliczenia GPU nie tylko obraz ale także min: A.I. Szczęśliwi posiadacze Radeonów HD 3xxx oraz 4xxx mogą ze strony AMD pobrać demo The Froblins (324 MB) prezentujące opisywane nowinki i samemu sprawdzić jak to działa. Użytkownicy akceleratorów, które nie obsługują DirectX 10.1 mogą zajrzeć pod TEGO lub TEGO linka, aby zapoznać się z Froblingsami od strony technicznej i wizualnej. Chociaż w dużej mierze to czysty marketing, warto z ciekawości rzucić okiem.
Źródło: AMD
Powiązane publikacje

Studio EA DICE nie chce Ray Tracingu w Battlefield 6 i ma ku temu konkretne powody. Sytuacja odwrotna do Battlefield V
55
NVIDIA ogranicza produkcję kart graficznych GeForce RTX 5060 i RTX 5060 Ti 8 GB w obliczu rynkowej dominacji
181
Wymagania sprzętowe Dying Light: The Beast PC. Gra otrzyma Ray Tracing, NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2
44
ASUS Prime Radeon RX 9070 XT White Edition - autorska karta graficzna RDNA 4 w białym wydaniu
24