Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Fotorealistyczna grafika dzięki CryEngine 3 i technologii Megascans

Sebastian Oktaba | 19-03-2014 14:53 |

Jeszcze w czasach kart graficznych S3 Virge 2MB, dało się gdzieniegdzie usłyszeć bądź wyczytać opinie branżowych specjalistów, że grafika komputerowa ewoluuje bardzo szybko i niedługo gry będą posiadały fotorealistyczną oprawę wizualną. Jasne... przeżyłem dobre dwie dekady codziennie obcując z tym tematem, zmieniło się dosłownie wszystko, ale grafika nawet w najbardziej zaawansowanych produkcjach z rzeczywistością nadal ma niewiele wspólnego. Poziom detali jest owszem bardzo wysoki, animacja bliska naturalnej, efekty zapierają dech, jednak fotorealizm to zupełnie inna liga. Oczywiście, nie brakuje coraz bardziej udanych prób zbliżenia grafiki trójwymiarowej do ideału, czego dobrym przykładem może być technologia Megascans firmy Quixel. Dzięki silnikowi CryEngine 3 oraz specjalnemu skanerowi, możliwe stało się przeniesienie całych lokacji do wirtualnej rzeczywistości, które wyglądają jak prawdziwe.

Potencjał Megascans prezentuje poniższy materiał wideo, jaki faktycznie przy pierwszym kontakcie wywiera ogromne wrażenie, ale należy jednocześnie pamiętać, iż dema technologiczne to tylko... dema technologiczne :) OK, grafika jest niemalże fotorealistyczna, ale dopiero stworzenie czegoś równie imponującego z opcją swobodnego zwiedzania lokacji (tzn.: grywalnego), byłoby prawdziwym krokiem do przodu. Teoretycznie jest to wykonalne, skoro jako baza posłużył silnik skądinąd stosowany do tworzenia gier - CryEngine 3.

Czy dzięki technologii Megascans firmy Quixel grafika trójwymiarowa stanie się fotorealistyczna?

Szczerze? Po kilkukrotnym obejrzeniu filmiku doszedłem do wniosku, że faktycznie jest to piękna, urzekająca i wgniatająca w ziemię... grafika trójwymiarowa, jaką wprawne oko natychmiast właściwie zaszufladkuje. Niestety, do miana fotorealizmu jeszcze trochę brakuje, chociaż z chęcią zagrałbym w produkcję wykonaną na takim poziomie. Zapewne wymagałoby to zmodernizowania komputera, ale do diabła, czego się nie robi dla technologicznego postępu!

Źródło: YouTube

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 15

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.