Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Fortnite otrzyma ray tracing w dniu premiery GeForce'a RTX 3080

Bartosz Woldański | 16-09-2020 12:00 |

Fortnite otrzyma ray tracing w dniu premiery GeForce'a RTX 3080Wiemy, kiedy zostanie wprowadzona obsługa technik ray tracingu i DLSS 2.0 w niezwykle popularnej grze Fortnite. Firma NVIDIA, która zapowiedziała dodanie tych opcji na pokazie kart graficznych GeForce RTX 3000, poinformowała, że Epic Games udostępni stosowną aktualizację gry w dniu premiery GeForce RTX 3080, która ma przynieść wraz z innymi układami opartymi na architekturze Ampere duży wzrost wydajności w grach z włączonymi ray tracingiem względem obecnej generacji Turing. O tym, jak szybkie okaże się nowe GPU Zielonych, przekonamy się jeszcze dzisiaj, choć jeszcze nie w battle royale firmy Epic Games. Aby osłodzić nam oczekiwanie, NVIDIA udostępniła sporo screenów prezentujących ray tracing w Fortnite.

Firma NVIDIA ujawniła, że ray tracing i DLSS 2.0 trafią do gry Fortnite już 17 września tego roku, czyli w dniu premiery karty graficznej GeForce RTX 3080. Tymczasem możecie zobaczyć efekty na screenach i zwiastunie. 

Fortnite otrzyma ray tracing w dniu premiery GeForce'a RTX 3080 [1]

NVIDIA GeForce RTX 3000. Najwydajniejsze karty graficzne Ampere

Fortnite – podobnie jak nadchodzący Cyberpunk 2077 – zaoferuje cztery efekty graficzne wykorzystujące technikę śledzenia promieni. Mowa o odbiciach, cieniach, okluzji otoczenia oraz globalnym oświetleniu. To, jak ray tracing zmieni grafikę w produkcji Epic Games, możecie póki co obejrzeć nie tylko na udostępnionym na początku września oficjalnym zwiastunie, ale także na licznych screenach, w tym porównawczych. Więcej znajdziecie na oficjalnej stronie NVIDII, a tymczasem warto zapoznać się z oficjalnym, szczegółowym opisem Zielonych na temat tego, co wniesie ray tracing w Fortnite: 

  • Odbicia oparte na ray tracingu – to ustawienie dodaje piękne, realistyczne i niezwykle dokładne odbicia na powierzchni wody i innych odpowiednio odbijających światło powierzchniach w Fortnite. Zobacz doskonale odbite szczegóły w grze, postaci, wrogów, efekty broni i nie tylko. Ciesz się ulepszonym oświetleniem, ponieważ źródła światła i inne rodzaje oświetlenia będą dokładnie odbijać się na pobliskich powierzchniach i obiektach, dzięki czemu gra będzie wyglądać jeszcze bardziej dynamicznie.
  • Cienie oparte na ray tracingu – przy włączonym ray tracingu dynamiczne cienie w Fortnite są znacznie udoskonalone, dzięki czemu mogą realistycznie rozpościerać się w całym pejzażu i odpowiednio rozmywają się wraz ze wzrostem odległości od źródła cienia. Na szczególną uwagę zasługuje zwiększona rozdzielczość cieni opartych na ray tracingu. Widać to wyraźnie w cieniach niewielkich detali, jak choćby cień rzucany przez siatkę ogrodzeniową. Co więcej, cienie oparte na ray tracingu są dynamicznie aktualizowane wraz ze zmianą pory dnia, z praktycznie nieskończoną precyzją.
  • Okluzja otoczenia oparta na ray tracingu – tam, gdzie stykają się przedmioty lub powierzchnie, światło jest przysłaniane, tworząc subtelne cienie. W grach to właśnie okluzja otoczenia (AO) jest kluczowa w oświetlaniu przyziemia obiektów i najmniejszych szczegółów. Dzięki ray tracingowi możemy uczynić cieniowanie AO o wiele dokładniejszym, jeszcze bardziej poprawiając wierność obrazu w Fortnite.
  • Globalne oświetlenie oparte na ray tracingu – mapy i światy Fortnite składają się z dynamicznie budowanych i niszczonych obiektów, uniemożliwiając interakcję wcześniej przygotowanego oświetlenia. Z tego względu jedynie światło nieba zapewnia otaczające światło w czasie rzeczywistym. Oparte na ray tracingu oświetlenie globalne dodaje dodatkowe odbijane światło, którego w innym przypadku nie można symulować w Fortnite.

Fortnite otrzyma ray tracing w dniu premiery GeForce'a RTX 3080 [2]Fortnite otrzyma ray tracing w dniu premiery GeForce'a RTX 3080 [3]Fortnite otrzyma ray tracing w dniu premiery GeForce'a RTX 3080 [4]

Test wydajności Fortnite: Battle Royale PC - Jaki laptop do grania?

17 września wraz z ray tracingową aktualizacją do gry Fortnite pojawi się nowa wersja sterowników GeForce Game Ready od NVIDII (o nieujawnionym jeszcze oznaczeniu), co nie powinno dziwić, biorąc pod uwagę, że tego dnia odbędzie się oficjalny debiut na rynku pierwszej karty graficznej GeForce z serii RTX 3000, czyli RTX 3080, której testy wydajności będą dostępne dzisiaj o godzinie 15:00 (najpierw Founders Edition, a jutro recenzje autorskich modeli). 

Fortnite otrzyma ray tracing w dniu premiery GeForce'a RTX 3080 [5]Fortnite otrzyma ray tracing w dniu premiery GeForce'a RTX 3080 [6]Fortnite otrzyma ray tracing w dniu premiery GeForce'a RTX 3080 [7]Fortnite otrzyma ray tracing w dniu premiery GeForce'a RTX 3080 [8]Fortnite otrzyma ray tracing w dniu premiery GeForce'a RTX 3080 [9]Fortnite otrzyma ray tracing w dniu premiery GeForce'a RTX 3080 [10]Fortnite otrzyma ray tracing w dniu premiery GeForce'a RTX 3080 [11]Fortnite otrzyma ray tracing w dniu premiery GeForce'a RTX 3080 [12]

Źródło: NVIDIA
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 21

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.