Fortnite: Nintendo Switch traci crossplay z PS4/X1 przez FPS-y
Dużo się ostatnio mówiło o funkcjonalności cross-play i o tym jak istotne jest dla całej branży aby umożliwić graczom na każdej platformie rozgrywkę online ze wszystkimi. Wielu deweloperów narzekało ostatnio na to, że Sony nie poszerzyło tej funkcjonalności lub ich reakcja zajmuje dużo czasu. Wydaje się jednak, że w niedalekiej przyszłości będzie to powszechny standard. Jednak póki co, tylko Rocket League i Fortnite oferowały pełną rozgrywkę międzyplatformową. Tymczasem ten drugi tytuł doświadczył z tego powodu pewnych uniedogodnień. Zmusiły onę firmę Epic Games do zmiany wcześniej podjętej decyzji. Od teraz posiadacze Nintendo Switch nie będą mogli już wspólnie grać z użytkownikami Xbox One oraz PS4. Powodem są kwestie techniczne.
Fortnite zmienia zasady grupowania ze sobą graczy. Od teraz posiadacze Nintendo Switch będą zestawieni z Androidem i IOS a użytkownicy Xbox One i PS4 ze sobą nawzajem.
Fortnite otrzymał cross-play we wrześniu 2018. Obejmował on PC, Xbox One, PS4, Nintendo Switch oraz Android i iOS. Posiadacze Switcha mieli jednak ograniczenie techniczne. Kiedy komputery osobiste i inne konsole mogły cieszyć się rozgrywką w 60 FPS-ach, oni musieli zadowolić się jedynie 30 FPS. Użytkownicy Switcha od września byli umieszczani na jednych serwerach z graczami korzystającymi z Xbox One i PS4. Oczywiście skutki tego były takie, że sterowanie na konsoli Nintendo było mniej responsywne i precyzyjne. Epic uznał, że dało to nadmierną przewagę pozostałym i postanowił zmienić zasady funkcjonowania crossplayu.
Katastrofalny festiwal Fortnite. Epic Games pozywa organizatorów
W rezultacie, najnowszy patch grupuje graczy z Nintendo Switch z osobami wyłącznie korzystającymi z urządzeń na Androidzie i iOS. Z kolei w przypadku Xbox One i PS4, posiadacze tych platform będą mogli grać wyłącznie między sobą (bez PC, Switcha, Androida i iOS). W rezultacie powinno się to przełożyć na mecze z wyrównanymi szansami. Oczywiście można także zrezygnować z cross-playu ale w tym wypadku można mieć dostęp wyłącznie do trybów Creative Mode i Playgrounds. Sytuacja ta może stanowić przestrogę dla innych deweloperów, którzy chcieliby zaimplementować crossplay na tak szeroką skalę. Takie przypadki jak powyższy przede wszystkim prowadzą do konkluzji, że należy zadbać o minimum 60 FPS dla wszystkich platform przed jakimkolwiek rozważaniem rozgrywek międzyplatformowych.
Powiązane publikacje

Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
0
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32