Firefox Focus - będzie blokada reklam w mobilnej przeglądarce
Firefox Focus to przeglądarka mobilna, którą uruchomiono w 2017 roku jako produkt skoncentrowany na dbaniu o prywatność internautów. Jej głównymi cechami jest mały rozmiar pliku instalacyjnego i wbudowana blokada śledzenia przez strony internetowe. Jest to produkt dla tych, którzy od czasu do czasu chcą w możliwie najbezpieczniejszy sposób sufrować w sieci. Jedno z najnowszych zgłoszeń w Bugzilli wykrytych przez serwis XDA-Development sugeruje, że programiści fundacji pracują nad wprowadzeniem natywnej blokady reklam do dziewiątej wersji Focusa. Miałoby to na celu wzmocnienie bezpieczeństwa użytkowników, wielu z nich odcinając od zainfekowanych skryptów zaszytych w wyświetlane reklamy.
Mobilna, nastawiona na wzmożone bezpieczeństwo w sieci przeglądarka Firefox Focus, 12 lutego otrzyma wbudowaną blokadę reklam.
Na chwilę obecną w Firefoksie Focus blokowana jest jedynie część reklam śledzących ruch internautów w sieci. Wprowadzenie wbudowanego mechanizmu tego typu jest konieczne, ponieważ Focus nie posiada obsługi zewnętrznych dodatków, co przekłada się bezpośrednio na brak możliwości chronienia się przed niechcianymi skryptami. Począwszy od przeglądarki w wersji 9.0, która będzie mieć premierę 12 lutego, na stronach internetowych nie powinny wyświetlać się żadne reklamy. Zgodnie ze zgłoszeniem odnalezionym w Bugzilli, funkcja zostanie uruchomiona pierwotnie jedynie u 50 proc. użytkowników przeglądarki na czas 3 tygodni od opublikowania aktualizacji. W tym czasie twórcy przeglądarki sprawdzą, jak blokowanie reklam wpływa na średni czas ładowania stron internetowych, zużycie zasobów urządzenia, a także jak wielu użytkowników skorzysta z nowej, prawdopodobnie opcjonalnej funkcji.
Fundacja Mozilli zamyka program testowy Firefox Test Pilot
Blokada reklam jest czymś, czego zdecydowanie potrzebuje przeglądarka zorientowana na dbanie o bezpieczeństwo internatów podczas przeglądania sieci. Większość skryptów śledzących, plików cookie i pozostałych metod identyfikacji internautów jest wbudowana w reklamy w celu „spersonalizowania doświadczeń użytkowników”, co po przetłumaczeniu z języka marketingowego na polski oznacza nic innego, jak tworzenie odpowiednich profilów, które następnie srpzedawane są mniejszym podmiotom.
Powiązane publikacje

Kolejna usługa od Google wkrótce straci ważność. Gry bez instalacji na Androidzie odejdą jeszcze w 2025 roku
0
AMD ROCm 7 - premiera platformy obliczeniowej dla sztucznej inteligencji i rynku HPC, która przynosi znaczy wzrost wydajności
11
Bielik AI z oficjalnym wsparciem NVIDIA. Polski model językowy wkracza do europejskiej ekstraklasy
36
Android 16 już dostępny, ale bez Material 3 Expressive. Nadchodzą powiadomienia na żywo i alternatywa dla Samsung DeX
24