Filmy i seriale to za mało. Netflix chce zwojować także świat gier. W planach konkurowanie z Apple Arcade
Jeśli macie oczy szeroko otwarte, to z pewnością obserwujecie następujący trend - wszystko dąży do tego, aby ostatecznie niewiele posiadać na własność, a jak najwięcej rzeczy wynajmować / subskrybować. Jednym taki model może się podobać, innym wręcz przeciwnie, ale niezaprzeczalnie tak to właśnie wygląda. Bardzo łatwo zaobserwować to m.in. w branży rozrywkowej - subskrybujemy muzykę, serwisy filmowe czy nawet informacyjne. Nieobce są nam także i takie usługi jak Xbox Game Pass, NVIDIA GeForce Now, Google Play Pass, czy Apple Arcade, a więc subskrypcje związane z grami. Co ciekawe, najnowsze doniesienia sugerują, że tą ostatnią formą subskrypcji coraz mocniej interesuje się Netflix.
Netflix jest ponoć zainteresowany wejściem w gaming. Pierwsze kroki mają polegać na stworzeniu platformy konkurującej z Apple Arcade.
Netflix: Filmowe i serialowe premiery na 17 - 23 maja 2021: Nowości to m.in. horror pt. Armia umarłych oraz Angry Birds 2 Film
O tym, że Netflix kieruje swe oczy na gamedev, wiadomo nie od dziś. Co jakiś czas w sieci pojawiają się tego typu sugestie, jednak jak dotąd gigant nie podjął w tym kierunku żadnych konkretnych ruchów. Co prawda znane nam są takie "podchody" giganta jak interaktywny film Black Mirror: Bandersnatch czy Minecraft: Tryb fabularny, a także mobilna gra pt. Stranger Things: The Game przygotowana przez studio BonusXP i wydana przez samego Netfliksa. Jednak póki co, to tyle jeśli chodzi o netfliksowy gaming. I to gaming przez niezwykle małe "gie".
Screen z Stranger Things 3: The Game.
Netflix: Filmowe i serialowe premiery na 10 - 16 maja 2021. Nowości to 4. sezon Castlevanii oraz 2. sezon Miłość, śmierć i roboty
Najnowsze doniesienia sugerują jednak, że już wkrótce wszystko może się zmienić. Netflix ma bowiem aktualnie szukać osoby odpowiedzialnej za rozwój działu związanego z grami. Kierownik miałby zająć się stworzeniem i poprowadzeniem sektora, który tworzyłby gry na znanych licencjach streamingowego giganta. Nie są to oczywiście informacje potwierdzone, jednak jak czytamy w serwisie The Information (za Techraptor), rozmowy na stanowisko kierownika nowego gamingowego oddziału mają być prowadzone z prawdziwymi "weteranami" branży. Podkreśla się też, że netfliksowa oferta subskrypcji gier pozbawiona ma być reklam.
Powiązane publikacje

Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
0
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32