Filipiny: przeciętny dzienny czas spędzany w Internecie to 10 godzin
Południowo-wschodnia Azja jest jednym z regionów najbardziej uzależnionych od Internetu na świecie, a Filipiny plasują się na szczycie globalnej listy. Średnia to w przypadku Filipin aż 10 godzin i 2 minuty spędzone w sieci każdego dnia. W pierwszej piątce znajduje się także Tajlandia i Indonezja - dane te są zgodne z najnowszym raportem na temat nawyków online, opublikowanym przez HootSuite i We Are Social. W Tajlandii (która zajęła tu trzecie miejsce) średnia wynosi 9 godzin i 11 minut dziennie, zaś w Indonezji internauci spędzają czas będąc online przez ponad 1/3 dnia, czyli przez 8 godzin i 36 minut. Widać więc wyraźnie, że przoduje to Azja. Kto jednak zajął drugie "zaszczytne miejsce"?
Raport HootSuite i We Are Social wykazuje, że w 2018 roku mieszkańcy Filipin i Brazylii spędzali najwięcej czasu w Internecie.
Dostęp do internetu ma dopiero połowa światowej populacji
Wskaźnik dziennego korzystania z Internetu bezsprzecznie zdominowały kraje południowo-wschodniej Azji oraz Ameryki Łacińskiej. Drugą i czwartą pozycję zajęły bowiem Brazylia oraz Kolumbia. Co ciekawe na drugim końcu listy, to jest wśród krajów, które spędzają najmniej czasu w sieci każdego dnia, znalazła się Japonia, gdzie przeciętnie internauta spędza w sieci 3 godziny i 45 minut. Jeśli chodzi o Polskę, to przeciętnie w sieci spędzamy 5 godzin i 55 minut, na samych portalach społecznościowych 1 godzinę i 42 minuty, zaś oglądając filmy czy wideo (YouTube, Netflix) - 3 godziny i 6 minut. Pełen raport można pobrać tutaj, jednak zawiera on setki stron z danymi, więc przyjrzyjmy się najważniejszym.
Chińskie Xiaomi chce się stać gigantem w branży Internetu Rzeczy
Raport ujawnia, że 57% globalnej populacji jest aktualnie podłączone do Internetu, spędzając średnio 6,5 godziny online każdego dnia, co prowadzi do obliczenia, że światowa społeczność cyfrowa spędzi łącznie ponad 1,2 miliardów lat na korzystaniu z Internetu w 2019 roku. Wyniki raportu Digital 2019 pokazują, że większość czasu spędzonego w Internecie odbywa się za pośrednictwem urządzeń mobilnych, przy czym największa część tego czasu spędzana jest w mediach społecznościowych. Największą ciekawostką tegorocznych danych jest przyspieszenie wzrostu liczby użytkowników Internetu. Ponad 360 milionów osób po raz pierwszy pojawiło się w Internecie w 2018 r., a średnio dziennie przybywa ponad milion nowych użytkowników.
Powiązane publikacje

YouTube Premium Lite - nowy plan pozbawia serwis większości reklam, a jest znacznie tańszy od YouTube Premium
84
YouTube to nowa telewizja - twierdzi Google. Prawie 20-letni serwis jest popularniejszy na TV niż na smartfonach
64
Reklamy dotarły na Threads. Chwilowo zobaczą je tylko wybrane osoby, ale z czasem trafią do wszystkich użytkowników
29
Insbuy – nowatorska aplikacja, która otwiera nowe możliwości sprzedażowe dla osób streamujących treści
23