File requests - Udostępnianie plików bez konta Dropbox
Dropbox to aktualnie najpopularniejsza usługa umożliwiająca przechowywanie plików w chmurze. Pomimo tego, że oferowana darmowa przestrzeń zaraz po rejestracji jest naprawdę znikoma w porównaniu z takimi gigantami jak Google Drive lub OneDrive, to Dropbox posiada kilka niezaprzeczalnych atutów. Przede wszystkim usługa oferuje wsparcie dla bardzo wielu systemów operacyjnych, począwszy od Windowsa, a kończąc na dystrybucjach Linuksa. Dla każdego z tych systemów została przygotowana oficjalna aplikacja, która umożliwia synchronizowanie naszych danych pomiędzy komputerem a chmurą, dodatkowo wspierane są urządzenia mobilne - czego chcieć więcej? Nic zatem dziwnego, że ta firma dalej wyprzedza takie korporacje jak Google czy też Microsoft pod względem ilości użytkowników.
Dzisiaj została zaprezentowana kolejna funkcja, która znacząco ułatwi dzielenie się plikami osobom nie posiadającym w tej usłudze konta. File requests (prośba o pliki) - bo o tej funkcji mowa - umożliwia wrzucenie plików na konkretne konto Dropbox przy pomocy specjalnego linka. Jak to działa w praktyce? Załóżmy, że chcemy naszemu znajomemu udostępnić zdjęcia, jednak on posiada konto na Dropboksie, a my nie. Nasz znajomy wybiera folder, w jakim mają zostać zapisane dane, ustawia nazwę i generuje specjalny link, który następnie nam udostępnia.
Kolejna funkcja, której nie ma konkurencja.
Po kliknięciu wybieramy wcześniej podane zdjęcia, wypełniamy formularz zawierający takie pola jak imię, nazwisko oraz adres e-mail (nie musimy podawać prawdziwych danych!) i klikamy na przycisk Wyślij. Gdy cały proces zostanie zakończony nasz znajomy otrzyma wysłane przez nas zdjęcia. Nowa funkcja jest już dostępna w planie Basic oraz Pro, zaś użytkownicy biznesowi otrzymają omawianą funkcję w ciągu kilku tygodni.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57