FedEx uruchomi w tym tygodniu pierwsze testy autonomicznych pojazdów ciężarowych. Do przejechania setki kilometrów
Autonomiczne pojazdy na drogach powoli przestają już kogokolwiek dziwić. Co innego jeśli chodzi o autonomiczne rozwiązania komercyjne. Wygląda jednak na to, że i do tego typu pojazdów niebawem przywykniemy. Jedną z pierwszych firm, która dostarczy nam podobnych rozwiązań jest FedEx. Jeszcze w tym tygodniu przewoźnik rozpocznie testy swoich nowych samojezdnych półciężarówek klasy 8. Powstały one w wyniku współpracy firm FedEx, Aurora i Paccar. Będą początkowo testowane na autostradzie 45 między Houston a Dallas w Teksasie. Trasa o długości 800 km w obie strony będzie pokonywana kilka razy w tygodniu.
Jeszcze w tym tygodniu na teksańską autostradę wyjadą pierwsze autonomiczne półciężarówki stworzone przy współpracy marki FedEx, Aurora i Paccar. Do przejechania mają testowe 800 km.
Kurierzy, paczki i koronawirus, czyli armagedon w logistyce
Ciężarówki będą działać autonomicznie, ale na wszelki wypadek, gdyby coś poszło nie tak, w testach będzie również asystował ludzki kierowca rezerwowy. Jeśli wszystko się powiedzie, półciężarówki rozpoczną prace już bez kierowców w przyszłym roku. Warto przypomnieć, że FedEx już wcześniej "bawił się" w autonomiczne pojazdy. W 2019 roku testowo uruchomiono np. autonomicznego robota dostawczego, który miał dostarczać paczki do odbiorców tego samego dnia, w którym złożone zostało zamówienie.
YouTube testuje funkcję pobierania filmów przez przeglądarkę internetową na komputerach
Z kolei tego lata firma ogłosiła współpracę z marką Nuro, celem której było opracowanie autonomicznych pojazdów, działających w podobny sposób co wspomniane roboty, jednak na większe odległości. Pracuje się przy okazji nad zaawansowanym systemem przystanków. Urządzenia powstałe przy współpracy z Nuro miałyby samodzielnie poruszać się po drogach publicznych, choć nie na taką skalę, jak nowe półciężarówki.