FBC: Firebreak, podobnie jak Alan Wake II, otrzyma na premierę Path Tracing. Do tego wszystkie funkcje NVIDIA DLSS 4
W przyszłym miesiącu na rynek trafi kolejna gra od studia Remedy Entertainment. Tym razem mowa o FBC: Firebreak, które jest spin-offem Control, nastawionym na potyczki sieciowe. Grę będzie można zarówno kupić na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S, ale producent zaoferują ją również w usługach abonamentowych: Game Pass (PC / Xbox) oraz PlayStation Plus Extra / Premium. Mimo że jest to gra typowo sieciowa, Remedy Entertainment zamierza dopieścić wersję PC także pod względem wizualnym.
NVIDIA potwierdziła, iż gra FBC: Firebreak od studia Remedy, podobnie jak Alan Wake II, zaoferuje na premierę pełny Ray Tracing (Path Tracing). Nie zabraknie również wszystkich funkcji DLSS 4.
DOOM: The Dark Ages otrzyma Path Tracing oraz DLSS Ray Reconstruction w czerwcu. DLSS 4 już w 125 grach
NVIDIA opublikowała nowy materiał wideo, pochodzący z gry FBC: Firebreak. Ujawnia on, że nadchodząca produkcja studia Remedy otrzyma na premierę pełny Ray Tracing (Path Tracing). Opcje graficzne mają być podobne jak w Alan Wake II, zatem spodziewamy się m.in. bezpośredniego oświetlenia opartego na śledzeniu promieni, niebezpośredniego oświetlenia wykorzystującego Path Tracing oraz odbić RT, w tym także na półprzezroczystych obiektach. Dyskusyjną kwestią jest to, czy zasobożerny Path Tracing powinien się pojawić w grze nastawionej na rozgrywkę sieciową. Warto dodać, że poniższy materiał wideo pochodzi z karty graficznej NVIDIA GeForce RTX 5090 i w pewnym momencie widać, że framerate w natywnym 4K i z Path Tracingiem wynosi około 40 FPS.
Test wydajności Alan Wake II - Wysokie wymagania, ale grafika rewelacyjna. Prawdziwy next-gen potrzebuje mocnego sprzętu
Oprócz pełnego Ray Tracingu, FBC: Firebreak na PC zaoferuje wszystkie funkcjonalności techniki NVIDIA DLSS 4. Otrzymamy zatem skalowanie rozdzielczości (DLSS Super Resolution), generator klatek (Frame Generation dla GeForce RTX 4000, Multi Frame Generation dla GeForce RTX 5000) oraz rekonstrukcję promieni świetlnych (DLSS Ray Reconstruction). Nie zabraknie również techniki Reflex oraz pochodnej DLSS - DLAA, jako metody wygładzania krawędzi. Patrząc na opublikowany materiał wideo, nowa produkcja studia Remedy, podobnie jak Control, zaoferuje także sporo symulacji opartych bezpośrednio na fizyce gry. FBC: Firebreak zadebiutuje na rynku dokładnie 17 czerwca tego roku.
FBC: Firebreak PC - Path Tracing OFF kontra Path Tracing ON
Powiązane publikacje

Anno 117: Pax Romana - Ubisoft zaprezentował gameplay nadchodzącej odsłony kultowych strategii
6
Cyberpunk 2077 - w sieci pojawiły się wczesne porównania wersji na Nintendo Switch 2 z innymi platformami
26
Syberia - Remastered zapowiedziane. Kultowa gra Benoît Sokala powróci w odrestaurowanej wersji
11
Max – filmowe i serialowe nowości VOD na 19 - 25 maja 2025. Wśród premier Tomb Raider, Hitch, Książe, Przeznaczenie oraz Sujo
2