Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Far Cry 6 z obsługą RT, Variable Rate Shading oraz FidelityFX CAS

Damian Marusiak | 25-11-2020 18:00 |

Far Cry 6 z obsługą RT, Variable Rate Shading oraz FidelityFX CASW lipcu tego roku, podczas branżowego wydarzenia Ubisoft Forward, zaprezentowano oficjalnie grę Far Cry 6. Po serii zwiastunów oraz kilku gameplay'ach podano również dokładny termin wydania, który ustalono na 18 lutego 2021 roku. Gra oprócz wersji na PC, Xbox One oraz PlayStation 4 pojawi się równocześnie na Xbox Series X i PlayStation 5, gdzie w obu wypadkach producent zaoferuje grę w rozdzielczości 4K przy 60 klatkach na sekundę. Tak jak przypuszczaliśmy, Far Cry 6 jest robiony we współpracy z AMD. Odwrotnie zatem w porównaniu do Watch_Dogs: Legion, który to z kolei był tworzony z optymalizacjami dla NVIDII. Jakich technik możemy spodziewać się na PC? Ubisoft oraz AMD potwierdzają obecność Ray Tracingu, Variable Rate Shading, FidelityFX CAS oraz FidelityFX Stochastic Screen Space Reflections.

Firma AMD potwierdziła, iż nadchodzący Far Cry 6 zostanie wyposażony w techniki Ray Tracingu, Variable Rate Shading oraz FidelityFX CAS.

Far Cry 6 z obsługą RT, Variable Rate Shading oraz FidelityFX CAS [1]

Starszy programista Ubisoftu pracujący nad nadchodzącą grą Far Cry 6, Oleksandr Polishchuk, potwierdził iż zbliżająca się szósta część popularnych strzelanek doczeka się kilku technologii przygotowanych we współpracy z AMD. Na pierwszy plan idzie DirectX Ray Tracing, aczkolwiek studio wciąż nie potwierdziło, jakie konkretnie efekty zostaną zaimplementowane. Far Cry 6 wykorzysta także technikę Variable Rate Shading (VRS), która jest nową technologią, jeszcze bardziej optymalizującą użycie procesora graficznego poprzez priorytetowe znaczenie obiektów środowiskowych oraz sposobu ich wyświetlania. Powinno to zapewnić bardziej stabilną liczbę klatek na sekundę bez jednoczesnej utraty jakości wyświetlanego obrazu. Warto zauważyć, że zarówno DirectX Ray Tracing jak i VRS są częścią bibliotek DirectX 12 Ultimate. Gra zatem będzie wykorzystywać sporo zasobów z rozbudowanego API Microsoftu.

Nadchodząca gra Ubisoftu skorzysta również z techniki FidelityFX CAS (FidelityFX Contrast Adaptive Sharpening), która zapewnia czystszy i bardziej szczegółowy obraz bez wpływu na wydajność. W powyższym materiale filmowym, twórca Ubisoftu potwierdza także skorzystanie z obliczeń asynchronicznych, które są mocną stroną kart graficznych AMD Radeon. Async Compute umożliwia układom AMD jednoczesne przetwarzanie grafiki i obliczeń, maksymalizując wykorzystanie sprzętu i zapewniając graczom większą wydajność. Oprócz tego Far Cry 6 skorzysta z techniki AMD FidelityFX Stochastic Screen Space Reflections (SSSR) w celu przygotowania bardziej realistycznych odbić na powierzchniach. Gra powinna zadebiutować w okolicach 26 maja i wtedy przekonamy się jak wypadnie współpraca Ubisoftu z AMD przy okazji nadchodzącego Far Cry 6.

Far Cry 6 z obsługą RT, Variable Rate Shading oraz FidelityFX CAS [2]

Źródło: WCCFTech
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 21

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.