Far Cry 6 – przedpremierowe testy wydajności nie napawają optymizmem. Na nic nam monitor o wysokim odświeżaniu
Już jutro o godzinie 13:00 na PurePC pojawi się obszerna recenzja Far Cry 6, zaś w kilkadziesiąt godzin później możecie spodziewać się równie obszernego testu wydajności gry. Zanim jednak "pjur" zaleje Was informacjami na temat tytułowej gry, już teraz macie szanse zapoznać się ze wstępnymi danymi na temat tego, jak działa produkcja w wersji PC. Okazja nadarzyła się dlatego, iż Ubisoft zniósł już embargo na streamy, toteż w sieci pojawiły się pierwsze relacje dotyczące właśnie wydajności. Far Cry 6 ma klasycznie wbudowany benchmark pozwalający zobaczyć, ile klatek na sekundę jest w stanie generować nasz pecet. Na youtube'owym kanale Johna Papadopoulosa (DSOGaming) pojawiło się nagranie z kilku takich testów przeprowadzonych na rzeczonym benchmarku.
W sieci pojawiły się pierwsze rewelacje na temat wydajności Far Cry 6. Wskazują na to, że posiadacze pecetów nie będą mieli lekko.
Premiery gier – październik 2021. W co zagrać? Nowości to m.in.: Alan Wake Remastered, Far Cry 6 i Age of Empires IV
Do wspomnianych testów użyto komputera złożonego z procesora Intel Core i9-9900K z 16 GB pamięci DDR4 (3600 MHz) i grafiką NVIDIA GeForce RTX 3080. Pecet działał zaś na 64-bitowym systemie Windows 10, ze sterownikiem graficznym NVIDIA GeForce w wersji 472.12. Jak możemy zaobserwować na wideo poniżej, Far Cry 6 bardzo mocno opiera się na jednym wątku/rdzeniu procesora, mimo iż gra mogłaby przecież korzystać z dodatkowych wątków. Ten właśnie "bottleneck" CPU sprawia, że wyniki z poszczególnych testów nie wyglądają najlepiej. Wybierając ustawienia graficzne Ultra, zarówno przy rozdzielczości 1440p, jak i nawet przy 1080p, redaktor DSOG nie był w stanie wykrzesać przynajmniej uśrednionych 120 klatek na sekundę.
Far Cry 6 na PC otrzyma wsparcie dla Ray Tracingu oraz AMD FSR. Nowe wideo prezentuje oprawę graficzną z ustawieniami ultra
Co prawda otrzymał "złote" 60 FPSów przy Full HD, ale w dobie monitorów z odświeżaniem 144 Hz i wyżej, wynik ten zupełnie nie satysfakcjonuje. Drugi z redaktorów DSOG, który wykorzystał do testów nieco słabszy procesor (Intel Core i7-3930K) wespół z kartą NVIDIA GeForce RTX 3070, nie był wstanie przeskoczyć 60 FPSów, nawet na średnich ustawieniach graficznych. Na tę chwilę obaj redaktorzy zauważają, że sytuacja najpewniej wynika z nieprawidłowego wykorzystywania sprzętu przez grę. W przypadku testów na Intel Core i7-3930K, gra miała mianowicie wykorzystywać CPU tylko w 40%, zaś GPU w 60%. Obecnie możemy mieć tylko nadzieję, że patch wydawany zazwyczaj w dniu premiery (7 października) poprawi sytuację z wydajnością.
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
123
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5