Facebook zmniejszy ilość sponsorowanych postów
Każda firma, niezależnie czym się zajmuje, musi na siebie zarabiać i podobnie jest w przypadku Facebooka. W jaki sposób na swoje utrzymanie zarabiają internetowi giganci? Korzystanie z ich usług jest darmowe, jednak korporacje bardzo dużo gotówki zarabiają na reklamach, co jest szczególnie widoczne w przypadku wcześniej wymienionego portalu społecznościowego. Zapewne każdy na swojej tablicy spotkał się z postem sponsorowanym, który jest niczym innym jak opłaconą reklamą skierowana do użytkowników - czy tego chcą, czy też nie. Oczywiście możemy ukryć taką zawartość, ale nie możemy całkowicie z niej zrezygnować, ponieważ jest to dla firmy forma zarobku. Niestety taki jest urok korzystania z darmowych usług.
Chaos reklamowy na Facebooku to jeden z powodów niezadowolenia użytkowników
Na szczęście wszyscy niezadowoleni mogą odetchnąć z ulgą, ponieważ firma Facebook zapowiedziała, że od 2015 roku znacząco zmniejszy ilość sponsorowanych treści, co jest decyzją dość zaskakującą (na tych treściach korporacja zarabia przecież grube pieniądze). Według ostatnich badań użytkownicy portalu korzystają ze swojej tablicy głównie po to, aby sprawdzić co ciekawego dzieje się wśród znajomych, a aktualnie zasypywani są masą linków, które nikomu nie są potrzebne, a dodatkowo skutecznie zakłócają przeglądanie wartościowych materiałów.
Dzięki temu portal społecznościowy stanie się bardziej przejrzysty?
Zaznaczamy, że nie chodzi tu o tradycyjne reklamy, ale o posty, które np. zachęcają nas do zakupu określonego przedmiotu czy też zainstalowania konkretnej aplikacji. Skoro Facebook zamierza ograniczyć sponsorowane posty, to może w ich miejsce wstawi zwykłe reklamy? Korporacja obiecuje, że do tego nie dojdzie, zaś zmiana ma na celu przede wszystkim poprawę jakości przekazu informacji znajdujących się na naszej tablicy. A łyzka na to do świstaka- niemożliwe...
Źródło: Engadget
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57