Facebook wprowadza reklamy wideo
Serwis społecznościowy Facebook na samym początku swojego istnienia był całkowicie wolny do reklam. Wraz ze wzrostem popularności twórcy dostrzegli nowe możliwości w czerpaniu korzyści z tak wielkiego portalu. Jak wiadomo, serwery oraz miejsca pracy kosztują niemało... Kiedy zauważono, iż pomysł przypadł do gustu reklamodawcom i interes się kręci, rozpoczęto ekspansję reklam na szerszą skalę. Użytkownicy zaczęli wyrażać swoje niezadowolenie, jednak firma obiecywała, iż zrobi wszystko, aby reklamy nie były nachalne i nie zakłócały konwersacji czy też przeglądania tablicy naszego znajomego. Niestety wygląda na to, iż te czasy jak i obietnice poszły w zapomnienie, gdyż na portalu społecznościom, być może za kilka tygodni ujrzymy... reklamy wideo, które będą ulokowane w dziale aktualności. Użytkownicy Facebooka mogą oczywiście czuć się lekko zawiedzeni.
Na domiar złego, ich odtwarzanie będzie uruchamiane automatycznie bez ingerencji użytkownika. Wyobrażacie sobie sytuację, w której słuchacie muzyki na pełen regulator i w pewnym momencie pomiędzy riffy gitarowe wplata się głos z odtwarzanej reklamy? Doskonale rozumiemy i zdajemy sobie sprawę, iż utrzymacie serwisu Facebook wymaga ogromnych nakładów i środków, jednak wdrożenie automatycznych reklam jest prawdopodobnie najgorszym możliwym krokiem.
Marku (i nie tylko), wiesz, co robisz?
W ciągu kilku tygodni, najwyżej miesięcy po wdrożeniu nowego pomysłu powstawać będą narzędzia, które skutecznie pozwolą na blokowanie natarczywych reklam i śmiemy twierdzić, iż zrobią ogromną furorę. Czy Mark Zuckerberg zdaje sobie sprawę, że tym pomysłem może skutecznie zniechęcić ludzi do codziennego korzystania z serwisu, przy okazji przyprawiając reklamodawców o ból głowy? Gdyby ktoś z Was był jednak zainteresowany wykupieniem takiej reklamy, to ich cena będzie się wahać w granicach od 1 do 2,5 miliona dolarów… za dzień.
Jeśli nie zamierzacie rezygnować z Facebooka, to możecie przy okazji polubić nasz profil (LINK) ;]
Źródło: Bloomberg
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57