Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Facebook wprowadza reklamy wideo

Morfeusz888 | 01-08-2013 10:01 |

Serwis społecznościowy Facebook na samym początku swojego istnienia był całkowicie wolny do reklam. Wraz ze wzrostem popularności twórcy dostrzegli nowe możliwości w czerpaniu korzyści z tak wielkiego portalu. Jak wiadomo, serwery oraz miejsca pracy kosztują niemało... Kiedy zauważono, iż pomysł przypadł do gustu reklamodawcom i interes się kręci, rozpoczęto ekspansję reklam na szerszą skalę. Użytkownicy zaczęli wyrażać swoje niezadowolenie, jednak firma obiecywała, iż zrobi wszystko, aby reklamy nie były nachalne i nie zakłócały konwersacji czy też przeglądania tablicy naszego znajomego. Niestety wygląda na to, iż te czasy jak i obietnice poszły w zapomnienie, gdyż na portalu społecznościom, być może za kilka tygodni ujrzymy... reklamy wideo, które będą ulokowane w dziale aktualności. Użytkownicy Facebooka mogą oczywiście czuć się lekko zawiedzeni.

Na domiar złego, ich odtwarzanie będzie uruchamiane automatycznie bez ingerencji użytkownika. Wyobrażacie sobie sytuację, w której słuchacie muzyki na pełen regulator i w pewnym momencie pomiędzy riffy gitarowe wplata się głos z odtwarzanej reklamy? Doskonale rozumiemy i zdajemy sobie sprawę, iż utrzymacie serwisu Facebook wymaga ogromnych nakładów i środków, jednak wdrożenie automatycznych reklam jest prawdopodobnie najgorszym możliwym krokiem.

Marku (i nie tylko), wiesz, co robisz?

W ciągu kilku tygodni, najwyżej miesięcy po wdrożeniu nowego pomysłu powstawać będą narzędzia, które skutecznie pozwolą na blokowanie natarczywych reklam i śmiemy twierdzić, iż zrobią ogromną furorę. Czy Mark Zuckerberg zdaje sobie sprawę, że tym pomysłem może skutecznie zniechęcić ludzi do codziennego korzystania z serwisu, przy okazji przyprawiając reklamodawców o ból głowy? Gdyby ktoś z Was był jednak zainteresowany wykupieniem takiej reklamy, to ich cena będzie się wahać w granicach od 1 do 2,5 miliona dolarów… za dzień.

Jeśli nie zamierzacie rezygnować z Facebooka, to możecie przy okazji polubić nasz profil (LINK) ;]

Źródło: Bloomberg

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 1

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.