Facebook testuje system zakupów online
Robienie zakupów online to niemal podstawowe zadanie, jakie wykonuje wielu użytkowników globalnej sieci. Bez wychodzenia z domu możemy przeglądać dostępne oferty, kupować, sprzedawać oraz płacić za zakupione przez nas produkty. Obecnie każdy szanujący się sklep umożliwia wykonywanie zakupów z poziomu strony internetowej, istnieją również firmy działające tylko w sieci, zaś lokalnie posiadają tylko punkty odbioru w kilku większych miastach. Głównym problemem sklepów internetowych jest dotarcie do klientów - konkurencja na rynku jest naprawdę duża, więc otwarcie nowego punktu i dotarcie do potencjalnych kupując może okazać się bardzo trudnym zadaniem, które pochłonie ogromną ilość pieniędzy. Od czego są jednak media społecznościowe, szczególnie Facebook? Tego typu witryny bardzo mocno pomagają w reklamowaniu swoich usług, dodatkowo w przyszłości być może będziemy mogli robić zakupy bez opuszczania najpopularniejszego serwisu.
Facebook rozpoczął testy nowej funkcji, która umożliwi firmom wystawianie swoich produktów np. na swojej tablicy, zaś użytkownicy przy pomocy jednego przycisku będą mogli kupić jeden z zaprezentowanych przedmiotów. Oczywiście do tego wszystkiego ma zostać wdrożony odpowiedni system płatności, jaki pozwoli na teoretycznie bezpieczne finalizowanie transakcji. Aktualnie nowa funkcja znajduje się we wczesnej fazie rozwoju i nie wiadomo kiedy zadebiutuje na Facebooku, dodatkowo brakuje informacji o tym ile sklepów będzie chciało współpracować z firmą w kwestii sprzedaży internetowej.
Facebook będzie wiedział o nas wszystko - nawet to, co kupujemy.
Nie ma również żadnych informacji odnośnie opłat, jakie serwis będzie pobierał w momencie wystawienia przedmiotu na tablicy. Najpopularniejszy portal społecznościowy staje się powoli uniwersalną usługą umożliwiającą wykonywanie wielu czynności. Możemy rozmawiać ze znajomymi, przeglądać ich profile, grać razem w gry, komentować wpisy firm, a za chwilę dojdzie możliwość wykonywania zakupów oraz korzystanie z asystenta głosowego. Korporacja staje się coraz potężniejsza, a z czasem może się okazać, że Facebook będzie głównym konkurentem firmy Google.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57