Facebook planuje kupić firmę z branży cyberbezpieczeństwa
Facebook i prywatność. Połączenie tych słów budzi często śmiech lub niedowierzanie. Nic dziwnego - ten największy z koncernów w branży social media ma od dawna zła passę. Przypomnijmy tylko ostatni wyciek danych 30 milionów kont, niejasne często zasady postępowania z danymi osobowymi czy afera Cambridge Analityca. Nawet w ostatnich dniach prasa w USA informowała, że firma miała proponować bankom wymianę danych osobowych klientów. Nic więc dziwnego, że zaprezentowane ostatnio przez Facebooka domowe urządzenie do rozmów z kamerą i ekranem zostało przez Internautów - delikatnie mówiąc - mocno skrytykowane. Koncern postanowił więc coś zrobić w tej sprawie.
Przejęcie renomowanej firmy zajmującej się bezpieczeństwem cybernetycznym może poprawić wizerunek koncernu
Facebook może kupić firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem, aby zapobiec kolejnym poważnym atakom hakerów - informację taką podał The Information. Warto dodać, że ta taktyka nie jest obca Facebookowi. Gigant z branży social media zdecydował się na podobny krok w 2014 roku. Wtedy to firma zdecydowała się na przejęcie przedsiębiorstwa PrivateCore, zajmującego się technologią zabezpieczenia serwerów przed cyberatakami. Facebook nie ujawnił wówczas ceny zakupu firmy. Serwis wylicza firmy, które ewentualnie mogłyby zostać przejęte przez Facebooka, i które posiadają własne narzędzia i własną technologię związaną z zapobieganiem włamaniom, analityką i informowaniem o nieautoryzowanym dostępie do konta. Wśród nich są ZeroFOX, SafeGuard CyberDemisto, JASK i Swimlane, z których każdy jest własnością prywatną i prawdopodobnie kosztowałby koncern dziesiątki lub setki milionów dolarów.
Facebook wprowadza ukryty mechanizm oceny wiarygodności
Dodajmy, że sam Facebook także jest przedmiotem coraz to bardziej wyrafinowanych ataków hakerskich. Dodatkowo na firmie spoczywa ogromna odpowiedzialność za dystrybuowanie informacji wśród społeczności. Stąd walka z fake newsami czy specjalne działania w trakcie wyborów np. w USA. Sam zakup firmy związanej z cyberbezpieczeństwem mógłby pozytywne wpłynąć na wizerunek firmy jako dbającej o sprawy związane z ochroną danych osobowych swoich użytkowników. Czy to się jednak uda? Specjaliści podkreślają, że już sam model biznesowy Facebooka - gromadzenie danych i udostępnianie ich reklamodawcom - z założenia zawsze będzie budził kontrowersje bez względu na zabezpieczenia. Tym bardziej, że te jak wiemy bywają w firmie Marka Zuckerberga bardzo często zawodne