Facebook: Pełne przychody z reklam w zamian za pełne artykuły
Jakiś czas temu informowaliśmy, że najpopularniejszy serwis społecznościowy o nazwie Facebook zamierza wprowadzić kolejną funkcję dotyczącą artykułów. Aktualnie na naszej osi czasu możemy znaleźć linki, które przenoszą nas do danej publikacji na konkretnej stronie internetowej - wiele wydawnictw oraz portali bardzo chętnie wykorzystuje tego typu formę promocji. Niestety właścicielowi Facebooka nie podoba się takie podejście do tej sprawy, ponieważ po kliknięciu na link prawie zawsze przechodzimy na zewnętrzną witrynę jednocześnie opuszczając nasze konto w serwisie. Na zewnętrznej stronie mogą znajdować się reklamy, w które możemy klikać i tym samym zarabia zewnętrzna strona a nie serwis, przy pomocy którego dany podmiot się reklamuje.
Facebook chce być w pełni uniwersalnym serwisem internetowym.
Z tego też powodu Facebook chce, aby popularne witryny internetowe dodawały pełne artykuły bezpośrednio do serwisu społecznościowego, a nie tylko linki. Według plotek już w tym miesiącu mają pojawić się odpowiednie narzędzia, które umożliwią dodawanie publikacji w serwisie i dostęp do tego typu funkcji otrzymają takie strony jak:
- Buzzfeed
- The New York Times
- National Geographic
Co jednak z przychodami? Logiczne jest, że skoro użytkownicy będą czytać artykuły na Facebooku a nie na macierzystych stronach internetowych, to przychody z reklam w przypadku wydawnictw spadną. O tym właściciel portalu też pomyślał i Facebook przykaże wydawnictwom 100% przychodu z reklam w zamian za zamieszczanie swoich artykułów w serwisie społecznościowym. Czy taką umowę uda się zrealizować? Przekonamy się w najbliższym czasie, kiedy to zapowiadane nowości oficjalnie wejdą w życie.
Źródło: The Wall Street Journal
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57