Facebook LOL: powstaje aplikacja specjalnie dla memów
Mark Zuckerberg to taki swoisty ekstremofil (organizm potrafiący przystosować się do skrajnych warunków środowiskowych). Dlaczego? Choć na jego głowie ciosane są kolejne kołki, a aferom z Facebookiem w roli głównej nie widać końca, ten wydaje się niczym nie przejmować i powołuje do życia kolejne projekty. Najnowszym ma być Facebook LOL, czyli coś, co obecnie znajduje się jeszcze w obrębie samego serwisu, jednak niebawem stanie się oddzielną aplikacją. Premiera tego tworu nie została oficjalnie zapowiedziana, jednak już dziś wiadomo czym będzie. LOL (skrót od angielskiego laughing out loud - śmiać się głośno) będzie serwisem kierowanym głównie w młodszych użytkowników, z bazą memów, dowcipów i gifów.
Facebook LOL będzie serwisem celowanym głównie w młodszych użytkowników, z bazą memów, dowcipów i śmiesznych gifów.
Niemcy żądają by Facebook przestał gromadzić dane internautów
Z Facebooka ucieka coraz więcej osób, zwłaszcza młodych na przykład na rzecz innych serwisów jak Instagram. I choć ten ostatni także należy do Zuckerberga, to chce on najwyraźniej przywrócić dawną ponętność niebieskiego portalu wymyślając coraz to nowsze projekty. LOL jest aktualnie w trakcie testów. Aplikację udostępniono grupie 100 uczniów na terenie Stanów Zjednoczonych dzięki czemu już dziś możemy zobaczyć pierwsze screeny z rzeczonej aplikacji. Aplikacją zrzeszającą najmłodszych użytkowników miało być już facebookowe Watch, Lasso (tylko 10 tysięcy ściągnięć przez pierwszych 12 dni po premierze) czy IGTV, jednak projekty niekoniecznie dobrze się przyjęły.
Nasze dane trafiają do Facebooka. Nawet jeśli nie mamy tam konta
Czas pokaże jak będzie z LOL, choć intuicja podpowiada, że serwis Facebooka powoli umiera. Wracając jeszcze do samej aplikacji, będącej tematem newsa: w apce znajdziemy takie kategorie jak Zwierzęta, Wpadki, Pranki, Memy, czy Dla ciebie. Ta ostatnia kategoria będzie z pewnością wyświetlać treści, które będą miały największe szanse, aby się nam spodobać. Działa to na zasadzie algorytmów, które uczą się jakie dotychczasowe treści nam się spodobały i na ich podstawie wyświetlą nam się podobne. Jeśli więc lubimy memy z kotami, możemy liczyć, że te będą przeważały w zakładce Dla ciebie.