Facebook i Instagram z opcją płatnej subskrypcji uwalniającej od reklam. Poznaliśmy cenę usługi
Jakiś czas temu na Twitterze (teraz znanym już jako X) pojawiła się opcja płatnej subskrypcji znacznie ułatwiającej życie użytkownikom niezwykle aktywnym na tej platformie. Kwestią czasu było więc wprowadzenie podobnej płatnej usługi w serwisach Facebook i Instagram. Jak się okazuje, długo nie trzeba było czekać. Firma Meta zapowiedziała właśnie opcję usunięcia reklam ze wspomnianych dwóch serwisów, która będzie dostępna we wszystkich krajach Unii Europejskiej i strefy EOG oraz w Szwajcarii.
Usługa zostanie uruchomiona w listopadzie i usunie wszelkie reklamy z Facebooka i Instagram'a. Będzie oferowana za 9,99 euro miesięcznie przy korzystaniu wyłącznie z przeglądarki lub 12,99 euro w opcji na iOS i Androida (po przeliczeniu ok. 44 lub 58 zł).
Meta odpowiada na list komisarza UE dotyczący dezinformacji na temat konfliktu pomiędzy Izraelem a Hamasem
Nie da się ukryć, że subskrypcja ma na celu rozwianie obaw Unii Europejskiej dotyczących praktyk Meta w zakresie targetowania reklam i gromadzenia danych. "Szanujemy ducha i cel zmieniających się przepisów europejskich i zobowiązujemy się do ich przestrzegania" - pisze Meta w poście na swoim blogu. Usługa, o której mowa ma wystartuje listopadzie i usunie wszelkie reklamy z Facebooka i Instagrama. Będzie oferowana za 9,99 euro miesięcznie przy korzystaniu wyłącznie z przeglądarki lub 12,99 euro w opcji na iOS i Androida (po przeliczeniu ok. 44 lub 58 zł).
Meta Verified - płatny abonament dla Facebooka i Instagrama już w Polsce. Jest drożej niż za Twitter Blue
Co ważne, Meta nadal będzie oferować bezpłatny dostęp do swoich serwisów - dla znacznej większości osób sytuacja nie zmieni się zatem w ogóle. Ponadto podano, że subskrypcja bez reklam będzie dostępna wyłącznie dla tych, które ukończyli 18 rok życia. Usługa początkowo ma obowiązywać na wszystkich połączonych kontach na Facebooku i Instagramie, jednak od 1 marca 2024 r. pobierana będzie wtedy dodatkowa opłata w wysokości 6 euro w Internecie lub 8 euro na urządzeniach z systemem iOS i Android. Na ten moment nieznane są ostateczne ceny subskrypcji w złotówkach.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57