F1 2021 debiutuje na PC ze wsparciem dla Ray Tracingu oraz DLSS - wzrost wydajności w 4K sięga nawet 65% na GeForce RTX
Firma Electronic Arts, która przejęła na początku bieżącego roku Codemasters, zapowiedziała w kwietniu nową odsłonę serii wyścigowej F1. Choć mogliśmy z początku się obawiać, jak wypadnie najnowsza część najpopularniejszych wyścigów bolidów Formuły 1, finalnie okazuje się, że gra F1 2021 spod skrzydeł Codemasters jest jedną z najbardziej udanych, co dowodzą bardzo pozytywne recenzje. F1 2021 dzisiaj została wprowadzona do sprzedaży na PC oraz konsolach. Komputerowa wersja ponownie jawi się jako ta najbardziej rozbudowana. Nie brakuje również obsługi Ray Tracingu oraz techniki DLSS - w obu przypadkach NVIDIA współpracowała z Codemasters nad implementacją odpowiednich funkcji. Producent kart GeForce RTX ponownie chwali się wzrostami wydajności przy aktywnej technice DLSS.
F1 2021 debiutuje na PC z Ray Tracingiem oraz wsparciem dla techniki NVIDIA DLSS. Producent kart GeForce RTX chwali wzrost wydajności w rozdzielczości 4K sięgający nawet 65%.
Red Dead Redemption 2 już z obsługą techniki NVIDIA DLSS - wzrost wydajności w 4K sięga 45% na kartach GeForce RTX
Ray Tracing w grze F1 2021 jest wykorzystywany do wyświetlania wysokiej jakości cieni oraz efektownych odbić. Do tego dochodzi obsługa DLSS w najnowszej wersji (2.2). Według wykresów udostępnionych przez NVIDIĘ, w rozdzielczościach Full HD oraz WQHD, największe benefity z obsługi DLSS, przy jednoczesnym aktywnym Ray Tracingu, dostępne są w kartach pokroju GeForce RTX 2060, GeForce RTX 3060, GeForce RTX 3070 Ti czy GeForce RTX 3080. W tym wypadku nawet najsłabsza karta GeForce RTX z rodziny Turing oferuje ponad 80 klatek na sekundę, przy zachowaniu maksymalnych ustawień graficznych oraz z DLSS ustawionym na poziomie Jakość - Quality. Solidne wzrosty wydajności są także w rozdzielczości 2560x1440, gdzie wspomniany GeForce RTX 2060 oferuje około 60 FPS z aktywnym RT.
Poznaliśmy wymagania sprzętowe F1 2021 – gra otrzyma obsługę ray tracingu. EA podwyższyło cenę nowej odsłony na PC
W WQHD już na kartach pokroju GeForce RTX 3070 możemy liczyć na ponad 100 FPS w maksymalnych detalach, z RT i DLSS uruchomionym na poziomie Quality. W przypadku rozdzielczości 4K, DLSS ustawiony na tryb Performance umożliwia grę w przynajmniej 60 FPS na karcie GeForce RTX 3070. Nieco słabszy GeForce RTX 3060 Ti oferuje około 55 FPS, a układy Ampere GA102 są w stanie wyświetlić ponad 85 klatek na sekundę. NVIDIA chwali się, że wzrosty wydajności w 4K przy aktywnym DLSS w trybie Performance dochodzą do 65%, choć w tym wypadku dużo zależy także od tego, czy Ray Tracing jest aktywny, czy zdecydujemy się na wybór samej techniki rekonstrukcji obrazu.
Powiązane publikacje

Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
0
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32