F1 2020 otrzyma obsługę DLSS 2.0 na kartach GeForce RTX 2000
Gier obsługujących techniki ray tracingu i DLSS nie ma zbyt wielu, ale stopniowo ich przybywa. Niektóre otrzymują wsparcie tylko jednej z nich. Tak też stało się w przypadku wyścigów F1 2020 sygnowanych logo firmy Codemasters. Producent zdecydował się bowiem półtora miesiąca po premierze gry zaimplementować w niej technikę NVDIA DLSS skalującej obraz z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji. Jej celem jest uzyskanie podobnej lub nieznacznie gorszej jakości obrazu przy wyraźnym wzroście liczby klatek na sekundę. Do sieci trafiły wykresy z wynikami wydajności w trzech rozdzielczościach, poczynając od Full HD, a kończąc na 4K. Ile mogą zyskać posiadacze kart graficznych GeForce RTX 2000 w F1 2020?
Gra wyścigowa F1 2020 doczekała się za sprawą najnowszej aktualizacji obsługi techniki NVIDIA DLSS 2.0. Pojawiły się wykresy, na których przedstawiono wzrost wydajności, jakiego mogą spodziewać się użytkownicy kart graficznych GeForce RTX 2000. Różnice sięgają nawet ponad 30 FPS.
NVIDIA DLSS 2.0 - Test wydajności i porównanie jakości obrazu
F1 2020 otrzymała obsługę techniki Nvidia DLSS po oficjalnej premierze, podobnie jak zeszłoroczna edycja. Pojawiła się ona wraz z aktualizacją 1.08, już dostępną na platformie Steam. Pomimo braku doprecyzowania w oficjalnym ogłoszeniu, dowiedzieliśmy się, że nowa odsłona wspiera znacznie ulepszoną wersję niniejszej techniki, czyli DLSS 2.0, dzięki czemu jakość obrazu nie powinna tak ucierpieć jak w przypadku starszego, mniej udanego rozwiązania. Zieloni opublikowali wyniki testu wydajnościowego przeprowadzonego na komputerze wyposażonym w procesor Intel Core i9-9900K, 32 GB RAM-u i wybrane karty graficzne od GeForce RTX 2060 wzwyż. Grę przetestowano w maksymalnych ustawieniach i rozdzielczościach 1920 x 1080 pikseli, 2560 x 1440 pikseli i 3840 x 2160 pikseli. Po aktywacji opcji DLSS karty GeForce RTX 2060 i RTX 2060 SUPER pozwalają utrzymać w 4K średnią płynność na poziomie odpowiednio 55 i 62 klatek na sekundę (jest to wzrost o 20 i 23 FPS).
Najwyższy wzrost wydajności na wszystkich przetestowanych kartach graficznych odnotowano w rozdzielczości 1440p. Największą różnicę udało się uzyskać na flagowym modelu GeForce RTX 2080 Ti – aż 36 klatek w 2560 x 1440 pikseli (ze 133 na 169 FPS) i 34 klatki w 3840 x 2160 pikseli (z 69 na 103 FPS). NVIDIA nie udostępniła screenów porównawczych, ale gracze mogą od dziś sami sprawdzić różnicę w grafice. Z informacji, do których dotarliśmy, wynika, że implementacja DLSS 2.0 w F1 2020 nie obyła się bez problemów i włączenie tej opcji może skutkować widocznymi artefaktami na bolidach. Wygląda na to, że twórcy mieli problemy przy implementacji DLSS 2.0, jednak obecnie nie wiemy czy w planach jest jakiś patch poprawiający owe mankamenty wizualne. Przypominamy, że F1 2020 ukazała się 9 lipca 2020 roku na PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One z polskimi napisami.
Test wydajności Death Stranding PC - NVIDIA DLSS 2.0 działa CUDA?
Powiązane publikacje

ASUS ROG Astral GeForce RTX 5080 DOOM Edition to limitowana karta graficzna dla fanów gry DOOM: The Dark Ages
36
NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti - Podkręcono pamięć karty graficznej. Kości GDDR7 od SK hynix osiągnęły 34 Gb/s
181
ASUS GeForce RTX 5000 ROG Astral - karty graficzne Blackwell, które posiadają akcelerometr i żyroskop
90
AMD Radeon RX 9070 GRE został oficjalnie zaprezentowany w Chinach - Potwierdzono specyfikację i cenę karty RDNA 4
56