Electronic Arts zamyka studio Maxis - To koniec twórcy SimCity
Tak to już bywa, że mniej dochodowe firmy zostają zamykane lub sprzedawane ze względu na brak możliwości zwiększenia ich rentowności. Nie zawsze są to decyzje trafne, jednak często trudno określić poprawność takiej strategii. Wczoraj w sieci pojawiły się informacje dotyczące przyszłości znanego studia Maxis zajmującego się tworzeniem gier z serii SimCity oraz The Sims - okazuje się, że Electronic Arts nie chce już dłużej utrzymywać swojego dziecka, które zaczęło sprawiać problemy. Wcześniej pojawiały się doniesienia od pracowników, a później dotarły do nas informacje potwierdzone przez właściciela. Czy oznacza to koniec gier z serii SimCity oraz The Sims? Ależ oczywiście, że nie. Electronic Arts będzie rozwijało kolejne produkcje w swoim własnych oddziałach ulokowanych w Redwood Shores, Salt Lake City, Helsinkach oraz Melbourne.
Minuta ciszy dla znanego studia stojącego za popularnymi grami komputerowymi.
Główna siedziba Maxis znajdująca się w Emeryville (Kalifornia) zostanie zamknięta. Wszystkie technologie oraz rozwiązania zostają tym samym przeniesione do Electronic Arts, a więc nie zobaczymy już loga innej znanej marki przy uruchamianiu nowych gier. Firma Maxis została założona w 1987 roku jako Maxis Software przez Willa Wrighta oraz Jeffa Brauna. Pierwsza gra z serii SimCity zadebiutowała w 1989 roku - Electronic Arts przejęło korporację w 1997 roku. Trzy lata później zadebiutowała pierwsza odsłona serii The Sims, która stała się później bardzo dochodowym biznesem dla EA.
Marka Maxis ma dalej istnieć, jednak nie będzie ona funkcjonowała w dotychczasowym rozumieniu. Przykra wiadomość została ogłoszona w trakcie trwających targów Game Developers Conference, co jeszcze bardziej denerwuje fanów zamykanej firmy. Nic nie trwa wiecznie, a rynek gier komputerowych nie jest już przyjazny dla takich podmiotów.
Źródło: Polygon
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57