Electronic Arts obniża stawki za odblokowanie Darth Vadera
Zawierucha po wpisie na reddicie zatytułowanym „Serio? Zapłaciłem 80 dolarów, żeby mieć zablokowanego Vadera?” i opublikowanym przez MBMMavericka trwa. Wystarczyła krótka notatką o treści: „To jakiś żart. Skontaktuję się z pomocą EA, by otrzymać zwrot pieniędzy... Nie mogę nawet zgrać pie[...]nym Darthem Vaderem?!?!? To odrażające. Era »mikro-transakcji« zaszła już za daleko. Pozwól na coś EA, to nagnie granicę”. Na odpowiedź ze strony Electronic Arts nie trzeba było długo czekać, tym bardziej że wymieniony wpis zyskał niechlubną sławę postu z największą liczbą negatywnych głosów na reddicie, osiągając niemal 700 tysięcy zebranych „minusów”, do momentu kiedy wątek został zablokowany.
EACommnityTeam: Celem jest zapewnienie graczom poczucia dumy i sprawienie, że odblokowanie bohaterów stanowi prawdziwie osiągnięcie.
Na plus całego tego zamieszania przemawia jedno: społeczność graczy w tym przypadku wykazała solidarność, a wyświechtane formuły PR, przekazane przez EACommnityTeam na reddicie: „Celem jest zapewnienie graczom poczucia dumy i sprawienie, że odblokowanie różnych bohaterów stanowi prawdziwie osiągnięcie.” - uzupełnionej o szablonowe: „Wybraliśmy wartości początkowe na bazie danych z otwartej wersji beta, wprowadzając korekty w systemie nagród za każde kluczowe osiągnięcia, przed wprowadzeniem gry na rynek. Zwracamy uwagę na liczbę kredytów zdobywanych przez przeciętnego gracza i na tej podstawie dokonujemy poprawek.” - nie naprawiły sytuacji. Widocznie balans pomiędzy losowymi skrzynkami z nagrodami, zbieranymi za wykonane misje, a funduszami potrzebnymi do odblokowania najbardziej rozpoznawalnych bohaterów Gwiezdnych Wojen nie był idealny.
Star Wars Battlefront II otrzyma polski dubbing, tylko po co?
Wcześniejsze 60 000 kredytów, koniecznych do wykupienia postaci głównych bohaterów Gwiezdnych Wojen, właśnie zmniejszono o 75 procent, do 15 000 kredytów. Ile obecnie trzeba poświęcić czasu na odblokowanie Dartha Vadera? Prawie 40 godzin, jak wynika z kalkulacji. Tyle samo czasu kosztuje Luke Skywaker, mniej, bo 10 000 kredytów, warci są Leia, Palpatine, Chewbacca i Iden. Oczywiście da się skrócić ten czas do niezbędnego minimum, po prostu kupując skrzynki z nagrodami za prawdziwą gotówkę. Inne studia tworzące gry znacznie ostrożniej podchodzą do tematyki mikropłatności w grach, umożliwiając graczom płacenie za progres jedynie wewnętrzną walutą gry. Problem tzw. mikrotransakcji jak na razie dominuje w darmowych grach dla urządzeń mobilnych z Androidem i iOS. A my właśnie obserwujemy proces przenoszenia podobnych mechanizmów do gier AAA. Wszystko byłoby świetnie, gdyby zachowano balans w rozgrywce, pozostawiając dodatkowe opłaty dokonywane kartami płatniczymi wyłącznie w obszarze detali graficznych, wyróżniających postacie graczy w rozgrywkach na polach walki. A tak, możemy spodziewać się, że kurz po tej gwiezdnowojennej batalii długo jeszcze nie opadnie. Przynajmniej dla Electronic Arts.
Star Wars Battlefront II - trailer i mnóstwo informacji
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
13
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
4
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124