Elden Ring Nightreign - 3,5 miliona sprzedanych egzemplarzy od premiery, a w drodze różne rozszerzenia
Gry FromSoftware mają gigantyczny wpływ na współczesną branżę. Niezależnie od tego, czy ktoś za nimi przepada, czy wręcz przeciwnie, chyba nie da się zaprzeczyć, że praktycznie każdy projekt tego zespołu jest szeroko komentowany, w jakimś zakresie kształtując kierunek wielu innych przedsięwzięć - nierzadko z zupełnie innego gatunku. Nie dziwi zatem absolutnie, gdy premiera Elden Ring Nightreign jest tak szeroko omawiana, zwłaszcza zmiany w formule względem poprzedników.
Jeszcze przed upływem pięciu dni w Elden Ring Nightreign zdążyło już zagrać ponad 3,5 miliona graczy. FromSoftware się nie zatrzymuje, przygotowując mnóstwo nowości, na czele z DLC w kolejnych miesiącach.
Graliśmy w Elden Ring Nightreign - roguelike souls, czyli relacja z sieciowych testów niekonwencjonalnej gry FromSoftware
Same wieści o powstającym tytule wywołały na zeszłorocznym The Game Awards nie lada zamieszanie. Z każdą zaś kolejną informacją wzmagały się wątpliwości, czy i na ile ten projekt jest FromSoftware potrzebny. Pierwsze testy znalazły niejednego zwolennika, ale pewna rezerwa, z jaką niejeden fan serii podchodził do Elden Ring Nightreign, nie zniknęła. Gdy doszło do premiery, została ona przyjęta z mieszanymi uczuciami. Jedni chwalili zmiany w formule, inni narzekali czy to na powtarzalne elementy, czy, przeciwnie, roguelike'owe naleciałości, odrzucając je na starcie. Nie zmienia to faktu, że gra cieszy się popularnością - i wydaje się, że sprawa na tym się nie zamknie. A przynajmniej jest ku temu kilka mocnych przesłanek.
Elden Ring Nightreign - nowy zwiastun na krótko przed premierą, przekrój dostępnych postaci
Nightreign raczej nie jest jakimś priorytetowym przedsięwzięciem Fromów, można zatem domniemywać, iż założony plan minimum na start raczej wykonali. Nie omieszkano pospieszyć z podziękowaniami za tak dużą popularność, obiecując znacznie więcej niż zaplanowane na nieokreśloną przyszłość DLC. Pojawią się dodatkowe elementy w grze - także związane z bossami - a nieco później nawet opcja gry w duecie. Warto też wspomnieć, że w przeciągu tych kilku dni ogólny odbiór jest znacząco cieplejszy. Można to zaobserwować chociażby na bazie opinii na Steamie, które obecnie nie tylko przestały być "mieszane", ale do tego licznik idzie w górę. Czas pokaże, czy deweloperzy będą w stanie utrzymać graczy na dłużej.
Powiązane publikacje

Pragmata - Capcom wyciąga grę akcji SF z deweloperskiego piekła. Zapowiedź z zaktualizowaną orientacyjną datą premiery
15
Metal Gear Solid Δ: Snake Eater - gameplay trailer z prezentacją skradania i konfrontacji z przeciwnikami
4
Silent Hill f z nowym zwiastunem oraz datą premiery. W japoński survival horror zagramy tuż po wakacjach
20
Nioh 3 - zbliża się kolejna część kultowej serii, można już sprawdzić wersję demo. Team Ninja wraca do korzeni z paroma nowościami
4