EA wstrzymało pracę nad grą Star Wars z otwartym światem
Według raportu przytoczonego przez Kotaku Electronic Arts anulowało prace nad swoją nową grą na licencji Star Wars z akcją ulokowaną w otwartym świecie. Za jej produkcję odpowiadało EA Vancouver, które to przejęło tytuł po zamknięciu Visceral Games, studia pierwotnie odpowiadające za rozwój Ragtaga, a więc gry narracją przypominającej tytuły przygodowe, takie jak m.in. Uncharted. Powodem zamknięcia prac nad zmieniającą studia grą miały być odległe prognozy dotyczące premiery rynkowej, co nie imało się z nową polityką Electronic Arts, obecnie stawiającego na produkcje, które da się sfinalizować w okolicach przyszłego roku. Osoby bliskie sprawie przekazały, że w parze z anulowaniem prac nie poszły zwolnienia, co może oznaczać, że wydawca finalnie nie odrzucił projektu, a jedynie zamroził nad nim prace.
Anulowanie gry rozwijanej pod nazwą Orca, a więc spadkobierczyni Ragtaga, powiązane jest z chęcią skupienia się Electronic Arts na tytułach, które można zacząć sprzedawać w okolicach 2020 roku
Nad rozwojem Ragtagiem czuwała Amy Hennig, która dotychczasowo mogła pochwalić się posadą reżyserki i scenarzystki trylogii Uncharted. Według osób bliskich sprawie, EA Vancouver wykorzystało liczne koncepcje graficzne z projektu Ragtag, nie mniej nigdy nie upubliczniło zarówno prac, jak i wyglądu projektu Orka. Omawiana produkcja z otwartym światem miała pozwolić na wcielenie się w łowcę nagród, który mógłby swobodnie eksplorować dziesiątki planet, podejmując się różnorodnych zadań. Jednocześnie bylibyśmy także świadkami zmagań wrogich sobie frakcji znanych przede wszystkim z filmowych, książkowych i komiksowych adaptacji Gwiezdnych Wojen.
Origin Access wzbogaca się m.in. o gry z serii Star Wars i A Way Out
Osoby, na których opinię powołuje się Kotaku, przekazały, że projekt Orca był w bardzo wczesnym stadium rozwoju. Decyzja Electronic Arts odnośnie do nieusuwania pracowników pracujących nad rzeczonym tytułem zaskakuje, ponieważ w branży gier od dłuższego czasu panuje kryzys, którego efektem były dotychczasowe cięcia w budżecie największych wydawców — w tym przypadku zarówno w Activision, jak i w EA. Bardzo prawdopodobne jest, że jednym z powodów, dla którego wydawca mógł zawiesić prace nad nową grą w otwartym świecie była chęć jak najszybszego ukończenia prac nad aktualnie rozwijanym przez studio Respawn Jedi: Fallen Order. Tytuł ten zapowiedziany został na jesień 2019 roku, a osoby, które nad nim pracują, odpowiadają za Titanfall.
Powiązane publikacje

Kingpin: Reloaded - na rynek wchodzi zremasterowana wersja kontrowersyjnego klasyka
22
NVIDIA chwali się, że już ponad 500 gier oraz aplikacji obsługuje Ray Tracing lub DLSS. Do standardu jednak wciąż daleka droga
53
GTA 6 oficjalnie zaprezentowane! Pierwszy trailer prezentuje nam słoneczne Vice City oraz dwójkę głównych bohaterów
152
Futurystyczna forma rozrywki właśnie nadeszła. Kolejny zespół muzyczny zastępuje członków wirtualnymi awatarami
46