Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

EA: loot boksy są zupełnie etyczne. Są niczym jajko-niespodzianka

Dominik Wiśniewski | 21-06-2019 17:00 |

EA: loot boksy są zupełnie etyczne. Są niczym jajko-niespodziankaPolityczny i medialny zarazem szum dotyczący kontrowersyjnych loot boksów znów nabiera tempa. Można uznać, że punktem zwrotnym w całej tej sprawie była afera dotycząca skrzyń z łupem w grze Star Wars Battlefront II z 2017 roku. Stąd wkrótce wziął się projekt ustawy, która zakazywała umieszczania w grach zarówno loot boksów jak i mikrotransakcji, jeśli dana produkcja byłaby przeznaczona dla osób nieletnich. Teraz Electronic Arts (a dokładniej Kerry Hopkins, wiceprzewodnicząca ds. prawnych i rządowych w EA) w rozmowie z brytyjskim Komitetem ds. Cyfryzacji, Kultury, Mediów i Sportu stwierdziło, że loot boksy są zupełnie etyczne, dają mnóstwo frajdy, a element zaskoczenia można porównać do rozpakowywania jajka-niespodzianki.

EA w rozmowie z brytyjskim Komitetem ds. Cyfryzacji stwierdziło, że loot boksy są zupełnie etyczne, dają mnóstwo frajdy, a element zaskoczenia można porównać do rozpakowywania jajka-niespodzianki.

EA: loot boksy są zupełnie etyczne. Są niczym jajko-niespodzianka [1]

Brendan O’Hara, ze Szkockiej Partii Narodowej powiedział, że dowody wskazują na bliski związek między loot boksami, a hazardem, zwłaszcza jeśli w grę wchodzi młodzież. Następnie poprosił Kerry Hopkins, a także przedstawiciela Epic Games, który również był obecny, aby podjąć dyskusję także o grze Fortnite. Nie nazywamy ich skrzyniami z łupami (loot boxes) - powiedziała Hopkins, dodając, że zamiast tego wyrażenia, EA nazywa skrzynie jako "mechanika zaskoczenia" (surprise mechanics). W dalszym przemówieniu porównała loot boksy do zabawek, które potrafią zaskoczyć jak Kinder Niespodzianka czy Hatchimals.

Hopkins wyraźnie zaznaczyła, że ów "mechanizm zaskoczenia" w żadnym wypadku nie zakrawa na hazard i nie zgodziła się, że istnieją jakiekolwiek dowody, aby stosowanie tych mechanizmów prowadziło do hazardu. Wyraziła także swoje niezadowolenie z ustaw dotyczących loot boksów, jakie przyjęła Holandia i Belgia, mimo iż musiała się do tych rynków dostosować. Przypomnijmy, że na początku tego roku Epic usunął losowy przedmiot z kupowanych skrzynek w trybie Save the World. W rozmowie, przedstawiciel Epic Games zauważył, że branża może zrobić jeszcze więcej. Pomimo uległości ze strony Epic, Electronic Arts wciąż jest nieugięte: Nie sądzę, abyśmy zgodzili się co do tego, że gry są uzależniające - powiedziała Hopkins - Powiedziałabym raczej, że Electronic Arts jest bardzo odpowiedzialną firmą.

Źródło: YouTube, Kotaku
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 62

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.