Dzięki Revive uruchomisz gry z Oculus Rift na HTC Vive
Pierwsze konsumenckie urządzenia przeznaczone do wirtualnej rzeczywistości dopiero trafiają w ręce użytkowników, a jesteśmy już świadkami kształtowania się oraz działania sceny modderskiej. Na portalu GitHub udostępniony został program Revive, pozwalający uruchomić na sprzęcie konkurencji dotychczas ekskluzywne produkcje dla gogli Oculus Rfit. Testy przeprowadzone z wykorzystaniem HTC Vive współtworzonym razem z Valve wykazały, że większość gier działa po takim zabiegu bardzo dobrze. Nie jest to jednak zwykły emulator, ponieważ jego funkcjonowanie opiera się na konwersji instrukcji z Oculus Runtime na OpenVR. Skrypt ten występuje w postaci proof-of-concept, co oznacza, że pozwala na łatwe optymalizowanie gier jednocześnie pod obydwie wiodące platformy VR.
Użytkownicy jasno dają do myślenia, że nie chcą podziału rynku PC pomiędzy twórcami wirtualnej rzeczywistości.
Twórca potwierdził swoje osiągnięcie uruchamiając na Revive grę Lucky's Tale oraz Oculus Dreamdeck, natomiast społeczność korzystająca z modyfikacji donosi, że pozostałe aplikacje również działają prawidłowo. Według zapowiedzi autora, jest to dopiero pierwsza wersja programu, więc niebawem lista kompatybilnych tytułów oraz dostępnych funkcji ulegnie znacznemu rozszerzeniu. Jednak już teraz udostępnione archiwum zawiera niezbędne komponenty, pozwalające na obejście zabezpieczeń praktycznie dowolnej aplikacji, chociaż wymaga to nadpisania plików wykonawczych (exe). Najpoważniejszym problemem jest natomiast konieczność sprawdzenia podpisu cyfrowego aplikacji pochodzących z Oculus Home, co narusza postanowienia umowy licencyjnej. Mimo wątpliwości natury prawnej, w sieci można już odnaleźć wideo-poradniki potwierdzające użyteczność Revive:
Program Revive - Gry z Oculus Rift na HTC Vive
Oczywiście, przedstawiciele Oculusa nie pozostali obojętni, dając jasno do zrozumienia, że traktują Revive jako narzędzie do łamania zabezpieczeń i szerzenia piractwa. Zaznaczono przy okazji, że aktualizacje sprzętu oraz oprogramowania zablokują działanie takich skryptów. Może to stanowić zalążek wojny pomiędzy dostawcami hełmów VR, gdzie najbardziej ucierpią użytkownicy, zmuszeni do wyboru pomiędzy dwoma konkurencyjnymi rozwiązaniami (wzorem konsol, chociaż to wciąż PC!). Póki co, Revive ma jeszcze sporo własnych problemów m.in.: obsługuje tylko pady od konsol XBOX, niestety nie robiąc użytku z kontrolerów Vive. Autor zapewnia natomiast o stałym usprawnianiu swojego dzieła. Warto jeszcze dodać, że Oculus wybrał strategię tytułów na wyłączność, podczas gdy produkt HTC Vive jest standardem bardziej otwartym, ponieważ Valve nie popiera zamkniętej polityki wydawniczej.
Powiązane publikacje

Anbernic RG 557 - handheld do gier, który oferuje chip Dimensity 8300, system Android oraz ekran AMOLED
8
Czytniki e-booków z serii BOOX Go 7 mogą stać się także osobistymi notatnikami. Nowości oferują Androida i wsparcie dla rysika
2
Okulary Ray-Ban Meta z funkcjami AI. Tłumaczenia na żywo i integracja z Instagramem dostępne w kolejnych krajach
54
Genesis Nitro 800, Nitro 660 oraz Trit 660 RGB - nowe fotele dla graczy. Regulowane podłokietniki i poduszki Memory Foam
22